اعزام یکصد سرباز نیروی دریایی امریکا به افغانستان

© AP Photo / U.S. Marine Corps/Sgt. Justin UpdegraffАмериканские солдаты в Афганистане
Американские солдаты в Афганистане - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده امریکا یکصد نفر از نیروهای دریایی خود را به افغانستان اعزام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای نظامی دریایی امریکا در استان هلمند واقع در جنوب کشور و در محل استقرار 300 سرباز دیگر امریکا مستقر خواهند شد.

وظیفه این گروه حمایت و تعلیم نیروهای امنیتی افغانستان و مقابله با شبه نظامیان جنبش «طالبان» است.

ای.بی.سی در این رابطه می نویسد که نظامیان به درخواست راجر ترنر ژنرال امریکایی و فرمانده نیروها دریایی امریکا در هلمند به منظور تقویت گروهان حاضر راهی افغانستان شده اند.

این کانال تلویزیونی در ادامه می گوید که نمایندگان وزارت دفاع در این استان هیچ ارتباطی با برنامه های بزرگ ابعاد امریکا برای افزایش تعداد سربازان در افغانستان ندارد.

در حال حاضر نزدیک به 13 هزار نیروی ائتلاف بین المللی در افغانستان حضور دارند که نزدیک به 8 هزار و 400 نفر سرباز و افسر هستند. طبق نتیجه گیری های جون سوپکو بازرس کل دولت امریکا در امور بازسازی افغانستان، طی ماه نوامبر 2015 مقامات کابل 72% مناطق کشور را زیر کنترل گرفته بودند، اما در نوامبر 2016، این آمار به 57% کاهش یافت.

در ماه ژوئن دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا به جیمز متیس اختیارات کافی برای تعیین تعداد سربازان امریکایی در افغانستان داد. در عین حال به گفته روزنامه «اویل استریت ژورنال» کاخ سفید به وزارت دفاع امریکا اجازه داده که بدون هماهنگی بیشتر از 3 هزار و 900 سرباز به محل اعزام نکند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала