میهمان مرموزی که به مراسم تحلیف روحانی آمد

© AP Photo / Ebrahim Norooziمیهمان مرموزی که به مراسم تحلیف روحانی آمد
میهمان مرموزی که به مراسم تحلیف روحانی آمد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از میهمانان مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهور ایران « کیم یونگ نام» بود، کسی که رسانه ها او را مرد شماره دو کره شمالی می نامند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین ، کیم یونگ نام به همراه هیات اعزامی از کره شمالی به ایران آمد.
کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی حرف اول را در این کشور می زند.
العالم می نویسد: کیم یونگ نام ، عالی رتبه ترین فرد اعزامی کره شمالی به مراسم تحلیف حسن روحانی ست. او ۸۹ ساله است و از سال ۱۹۹۸ رئیس هیات رئیسه مجلس اعلای خلق کره شمالی محسوب می شود و از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۸ نیز وزیر امور خارجه کره شمالی بود. کیم یونگ نام طبق نظامی سیاسی این کشور، رئیس جمهور افتخاری کره شمالی محسوب می شود. یکی از وظایف وی دریافت استوارنامه سفیران جدید و تعیین سفیران کره شمالی، امضای توافق نامه ها و استقبال از سران کشورهاست. او به دلیل رابطه نزدیک با رهبر کره شمالی، مرد شماره دو این کشور به شمار می آید.
این اولین سفر کیم یونگ نام به ایران نیست. او در سال ۱۳۹۱ برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به تهران سفرکرد و همچنین دیدارهایی با مقامات رسمی ایران داشت. همچنین اسناد همکاری مانند همکاری های تحقیقاتی، تبادل دانشجو و محقق، راه اندازی آزمایشگاه های مشترک علمی و فناوری ، سفرهای تحقیقاتی علمی میان دو کشور ، تبادل و انتقال فناوری مورد نیاز در زمینه اطلاعات، انرژی ، محیط زیست، توسعه پایدار ، کشاورزی و مواد غذایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала