ترامپ توافق هسته ای ایران را احمقانه خواند

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ توافق هسته ای ایران را احمقانه خواند
ترامپ توافق هسته ای ایران را احمقانه خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر استرالیا که متن آن به دست روزنامه واشنگتن پست رسیده است، توافقنامه‌هایی مثل برجام را احمقانه توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به مقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با مالکولم ترنبال، نخست وزیر استرالیا که متن آن به تازگی به دست روزنامه واشنگتن پست رسیده است توافقنامه‌هایی مثل برجام را احمقانه توصیف کرده و گفته است چنین توافقنامه هایی وی را می‌کشد!
روزنامه واشنگتن پست روز گذشته متن مکالمه تلفنی ترامپ و مالکولم ترنبال را فاش کرد؛ اقدامی که بار دیگر موضوع جنجالی درز کردن اطلاعات از کاخ سفید به بیرون را در کانون توجه قرار داده است.
در بخش هایی از این گفتگو به ایران هم اشاره شده است.
ترامپ در قسمتی از این گفتگوی تلفنی که در ماه ژانویه پس از ورود او به کاخ سفید صورت گرفت، خطاب به نخست وزیر استرالیا گفته است: ما هرگز چیزی از پیمان استارت و توافق هسته ای ایران بدست نمی آوریم. نمی‌دانم آنها کجا این افراد را پیدا کردند تا این توافقنامه های احمقانه را با آنها امضا کنند. این چیزها (توافقنامه ها) من را می‌کشد.
نخست وزیر استرالیا هم در واکنش می گوید: خیر این گونه نخواهد شد.
ترامپ هم ادامه می دهد: بله ، در نخستین هفته (کاری) مردم آمریکا به من به دید یک رئیس جمهور ضعیف و ناکارآمد نگاه خواهند کرد و این برای من کشنده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала