کشف منشاء تمدن های یونان باستان در "ایران"

© REUTERS / Baz Ratnerکشف منشاء تمدن های یونان باستان در "ایران"
کشف منشاء تمدن های یونان باستان در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریشه تمدن های باستانی یونان و آناتولی غربی باستان در "ایران" يافت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله چاپ شده در مجله "نیچر"، دانشمندان دانشکده تاریک "ماکس پلانک" با بررسی دی ان ای اجساد باقی مانده از تمدن های باستانی، موفق به کشف منشا تمدن های مینوسی ها و میسنی ها از ساکنان باستانی سرزمین یونان و آناتولی غربی شده اند.
تمدن مینوسی ها که در جزیره کرت در 2600-1100 سال قبل از میلاد زندگی می کردند، به عنوان اولین تمدن در اروپا از خط استفاده کردند. تمدن میسنی (1700-1050 پیش از میلاد) در سرزمین اصلی یونان به سر می بردند، آنها بخش کوچکی از تمدن مینوسی ها بودند. خط و زبان در تمدین میسنی قبل از زبان یونانی به وجود آمده است.

دانشمندان ژن 19 نماینده از فرهنگ های باستانی، از جمله مینوسی ها، مینسی ها و ساکنان سرزمین اصلی یونان و نمایندگان عصر برنز، ساکنان جنوب غربی آناتولی (ترکیه امروزی) را مورد مطالعه قرار داده اند. دی ان ای این افراد با اطلاعات ژنتیکی از قبل به دست آمده مقایسه شد. در نتیجه این تحقیق کشف شد که میسنی ها از فرزندان کشاورزان نوسنگی آناتولی غربی و دریای اژه بوده اند. علاوه بر این، آنها با جمعیت قفقاز و ایران نیز دارای ژن مشترک می باشند.

دی ان ای مینسی ها در واقع، ریشه در فرهنگ شمال کره زمین دارد اما چنین خصوصیتی در مینوسی ها یافت نشده است. به گفته دانشمندان، این امر نشان از مهاجرت غریب الوقوع آنها به شرق یعنی از قفقاز و ایران می باشد. بدین ترتیب تمدن میسنی ها توانستند از شمال مهاجرت نمایند اما نتوانستند خود را به جزیره کرت برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала