رئیس جمهور ایران: صدای مردم را شنیدیم +ویدئو

© AP Photo / Mohammad Bernoرئیس جمهور ایران: صدای مردم را شنیدیم
رئیس جمهور ایران: صدای مردم را شنیدیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر حسن روحانی با بیان اینکه صدای مردم را باردیگر شنیده‌ایم و باید به امید و اعتماد آنان با همه‌ی وجود توجه کنیم گفت: در نظام‌های دیکتاتوری، چون حکومت خود را فارغ از خواست مردم می‌داند، امکان انطباق حکومت با تحولات اجتماعی از بین می‌رود، لذا با یک انقلاب یا شوروش حاکمان گویا ناگهان از خواب بیدار می‌شوند و تازه صدای مردم را می‌شنوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی که موفق به کسب اکثریت آرای مردمی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری شده، با تنفیذ آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران از امروز به مدت 4 سال به عنوان رئیس‌جمهور فعالیت خود را آغاز می‌کند.

محورهای سخنان حسن روحانی رئیس‌جمهور دوازدهم ایران در مراسم تنفیذ حکم خود به‌شرح زیر است:

** خدای بزرگ را سپاسگذارم که یکی از بهترین روزها را برای آغاز به کار دولت دوازدهم مقدر فرمود، در آستانه ولادت ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا (ع) که در دوران حیات پر برکتش شیعه دوباره متولد شد.

** صدای مردم را باردیگر شنیده‌ایم و باید به امید و اعتماد آنان با همه‌ی وجود توجه کنیم.

** امامی که فخر همه ی ما ایرانیان است، از شیعه تا سنی، از فارس تا آذری از کرد تا لر، از عرب تا بلوچ و ترکمن، همه رو به این آستان دارند و خاضعانه و عاشقانه می‌گویند، السلام علیک یا مولای یا علی بن موسی الرضا.

** آداب زیارت امام هشتم به هیچ قوم و مذهبی، محدود نیست؛ همه‌ی ما در برابر آن حضرت خاضعیم و افتخار خادمی او را داریم که او هماره ضامن استقلال کشورمان بوده و هست.

** ایران اگر امروز ایران است، اگر کشوری مستقل در جهان اسلام است، اگر با حفظ هویت دینی و اسلامی خود استقلال ملی و تاریخی دارد.

** یکی از عوامل برجسته آن وجود بارگاه شریف آن حضرت در این سرزمین است.

** چرا که مزار آن امام همچون پرچم برافراشته‌ای از پیوند هویت دیی و ملی ما ایرانیان است.

** ایران با همه ی عظمت و شوکت تاریخی‌اش در برابر اسلام، از سر ادب و احترام تسلیم شد.

** آنچه ایران را به اسلام آورد، نه برق شمشیر، که نور نبوت و امامت بود.

** ما ایرانی هستیم و مسلمان و دوستدار اهل بیت.

** ما امامت را از امام علی، شهادت را از امام حسین و شریعت را از امام صادق اموختیم اما امام رضا سیاست را به ما آموخت به ما آموخت که چگونه در سخت ترین دوران که عصر جنگ قدرت است، عظمت شیعه را احیا کرد.

**حمد و سپاس خدایی را که حیات مان را در عصر انقلاب اسلامی قرار داد تا شاهد ظهور اراده الهی در سقوط طاغوت و ظهور حق باشیم؛ امامی که پس از سالها تبعید و مبارزه، خودباوری و آزادی و اسقلال را به ملتش ارزانی داشت.

** قرن شمسی حاضر که به پایان آن نزدیک شده‌ایم دوران تجربه اندوزی برای مواجهه هوشمندانه ایران و اسلام با جهان مدرن بود و ما در گذر 4 دهه گذشته، درس‌ها و عبرت‌های زیادی آموخیتم.

** همه ی اقوام ایرانی، پاره تن مام وطن هستند و حق دارند که خواهان توجه و مشارکت بیشتر باشند تا توسعه اقتصادی اجتماعی و سیاسی متوازن و عادلانه در همه ی کشور، ایجاد شود.

** ریشه‌کن شدن فقر و از بین رفتن فساد و مهار تورم حق ملت است.

** مهار تورم رشد اقتصادی و سربلند شدن ایران در محافل بین المللی حق مردم است.

** داشتن آینده ای مطمئن، حق مردم است، اظهارنظر و گفتگو و در جریان امور کشور قرار گرفتن، حق مردم است؛ این احقاق حقوق مردم جز با همیاری و اعتدال و دوری از افراط و تفریط و اصالت دادن به قانون و فرهنگ قانونگرایی محقق نخواهد شد.

** امروز پس از 39 سال از حیات جمهوری اسلامی ایران، همه اتفاق نظر دارند که در جمهوری اسلامی میزان رای ملت است و ملت از طریق صندوق رای، نظر خود را درباره شیوه اداره کشور، اعلام می‌کنند.

** در این انتخابات مردم با تمام وجود به میدان امده و با زبان رای، دوباره با نظام، دوباره با رهبریفد وباره با دولت و دوباره با منتخب خود، تجدید پیمان کردند.

** اینک، ما هم باید اعلام کنیم ، دوباره آمده‌ایم برای اعتلای اسلام، برای سربلندی ایران برای اقتدار ناظم، برای خدمت به همه‌ی ایرانیان.

** نظام جمهوری اسلامی در کنار دستاوردهای اکمنیت مردم سالاری و غیره دستاوردهای بزرگتری در رفع فقر هم داشته است.

** رفع فقر در گرو ایجاد شغل است و کشور هم امروز با موج بزرگ افراد جویای شغل مواجه است بنابراین کشور محتاج آن است که در شرایط را برای رشد شتابان شغل ایجاد کند.

** دولت دوازدهم اولویت اصلی خود را افزایش تولید اشتغال می‌داند و در تداوم حرکت دولت یازدهم برنامه اقتصادی خود را بر مبنای سیاست‌های کلی نظام به ویژه اقتصادی مقاومتی و اصل 44 و با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی، طراحی کرده است.

** ما اکنون با اعتماد به نفس بیشتر از گذشته و با پشتیبانی یک ملت، بر تعامل سازنده و موثر با جهان در چارچوب قانون اساسی تاکید داریم.

** من بار دیگر در این محفل اعلام می‌کنم، با پایان انتخابات فصل همدلی و همکاری آغاز شده و وقت آن است که همه با هم در سایه گفتگو و اجماع و با استفاده از توان، رضایت مردم را به ارمغان بیاوریم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала