احتمال غیر مسکونی شدن آسیای جنوبی تا آخر قرن 21

اشتراک
دانشمندان در مقاله منتشره در مجله Science Advances اعلام کرده اند که ممکن است افزایش دمای هوا و بالارفتن شدید رطوبت باعث شود عملا سراسر هند و دیگر کشورهای آسیای جنوبی برای زندگی انسان نامناسب شوند.

الفاتح الطاهر از انستیتوی فناوری ماساچوست آمریکا می گوید:" در این منطقه حدود 1.5 میلیارد نفر زندگی می کنند که زندگی بخش اعظمشان بطور مستقیم وابسته به زمین های زراعی شخصی آنها است. آنها باید هرروز مدت چند ساعت در زیر آفتاب روی این زمین ها کار کنند. این امر ساکنان آسیای جنوبی را در مقابل چنین تغییرات اقلیمی بسیار آسیب پذیر می سازد".
الطاهر و همکارانش خاطرنشان می سازند تقریبا سه چهارم ساکنان جنوب آسیا در چنان مناطقی زندگی می کنند که پس از صد سال برای زندگی نامناسب خواهد بود.
دانشمندان می گویند دلیل چنین تغییرات بزرگ و جدی در آب و هوای آسیای جنوبی چند چیز از جمله هموار بودن زمین های این منطقه، بارش زیاد باران در فصل تابستان و رطوبت دائمی و زیاد و وجود تعداد زیادی از رودخانه ها در منطقه است. الطاهر تاکید می کند مبارزه با چنین عواقب گرمایش جهانی باید توسط خود ساکنان هند صورت بگیرد که به موازات چین از جمله کشورهایی است که بیشترین مقدار گازهای گلخانه ای را وارد جو زمین می سازند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала