گزارش و تحلیل

اخراج "موچ" - نشانه هرج و مرج در کاخ سفید

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniاخراج "موچ" - نشانه هرج و مرج در کاخ سفید
اخراج موچ - نشانه هرج و مرج در کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به نشریه انگلیسی "گاردین"، "اسکاراموچی" مسئول روابط عمومی کاخ سفید که کار وی در کاخ سفید از انتصاب تا برکناری فقط 10 روز طول کشید. "موچ" اسم مستعار "اسکاراموچی است. ترامپ در توییتر خود نوشت : "نه، هیچ هرج و مرج نیست".

ولی پس از شش ساعت این خبر منتشر شد که جان کلی ژنرال بازنشیته آمریکا یی به اسکاراموچی اعلام کرد که او دیگر در کاخ سفید کار نمی کند. کلی در عراق جنگید و حالا تجربه نظامی او در کاخ سفید بدرد بخور از آب در آمده است. زیرا حالا در کاخ سفید جنگ احزاب و گروه های حریف جریان دارد.

رسانه های می نویسند که برکناری اسکاراموچی بعد از چنین مدت کوتاهی پس از مصاحبه تلفنی وی با یک روزنامه نگار  رخ داد که او در جریان  آن در مورد  دو مقام مطرح کاخ سفید "رانیس پریبوس" رییس دفتر ریاست جمهوری و" استیو  بنون" مشاور رییس

отставка скарамуччи - اسپوتنیک ایران
«رئالیتی شو» در کاخ سفید
 جمهور  ناسزا گفت.

گفتنی است که اسکاراموچی از همان ابتدا طرفدار دونالد ترامپ نبود. وی در 2015 ترامپ را سیاستمدار مزدور نامید و قصد او مبنی بر ساخت دیوار در امتداد مرز با مکزیک به باد انتقاد گرفت. وی در آستانه انتخابات 2016 از هیلاری کلینتون جانبداری کرد ولی به موقع چرخش انجام داد و به تیم دونالد ترامپ پیوست.

حالا کاخ سفید می گوید که اسکاراموچی به این خاطر رفت که جان کلی به ریاست دفتر دولت ترامپ منصوب شد ولی این اساس ها هست گفته شود که خود ترامپ و ژنرال کلی به این خاطر دست به اقام زدند که بالاخره کاری شود تا به هرچ و مرج ماه های اخیر در کاخ سفید پایان داده شود. به همین علت رییس جمهور آمریکا با توییتر خود به سراسر جهان اطمینان می دهد که در کاخ سفید همه چیز روبراه است.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала