ترامپ : قانون تحریم ها علی رغم موارد ضد قانون اساسی اجرا می شود

© AFP 2023 / Nicholas Kammترامپ : قانون تحریم ها علی رغم موارد ضد قانون اساسی اجرا می شود
ترامپ : قانون تحریم ها علی رغم موارد ضد قانون اساسی اجرا می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده بیان داشت که لایحه ی مربوط به تحریم های علیه روسیه، ایران و کره شمالی که توسط او امضاء شده است ، مقررات مخالف با قانون اساسی را شامل می شود اما دولت آنرا اجرا خواهد کرد، در عین حال که برخی موارد ویژه ی آن به اختیارات ریاست جمهوری مربوط است.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه نماینده کاخ سفید تایید کرد که رئیس جمهور آمریکا قانون مربوط به تحریم ها را امضاء کرده است. سنای آمریکا اواخر ماه ژوئیه قانون مربوط به تحریم های علیه روسیه، ایران و کره شمالی را تصویب کرد. پیشتر اتاق نمایندگان کنگره آمریکا این سند را با اکثریت قاطع آراء تصویب کرده بود. در سنا نتایج رای گیری شامل ۹۸ رای موافق و ۲ رای مخالف بود. بنابراین کنگره بیشتر از آنچه که برای وتوی احتمالی رئیس جمهور ترامپ لازم است رای جمع کرده بود و دولت مجبور شد که این لایحه را امضاء کند.
در بیانیه ی ترامپ آمده است: « ضمن پذیرش عجولانه ی قانون، کنگره شرایط مخالف با قانون اساسی را در آن گنجانده است.»
ترامپ معتقد است: از جمله برخی موارد آن « اختیارات رئیس جمهور را در خصوص به رسمیت شناختن دولت خارجی نقض می کند.» به عقیده ی وی بعضی بندهای ذکر شده رد آن به کنگره این امکان را می دهد که قانون مربوط به دور زدن روند مورد درخواست قانون اساسی را تغییر دهد.» ترامپ همچنین ناراضی ست که کنگره قصد دارد پیشاپیش هر گونه تصمیم رئیس جمهور را در خصوص تغییر یا لغو تحریم ها مطالعه و بررسی کند. این موارد در لایحه به نظر رئیس جمهور آمریکا، با برخی تصمیمات دادگاه عالی منافات دارند.
ترامپ گفت: « دولت انتظار دارد که کنگره از استفاده ی این قانون ناموفق خودداری نماید تا مزاحمتی برای کار مهم مان با همتاهای اروپایی در زمینه حل درگیری دراوکراین به وجود نیاید.» به گفته ی ترامپ، دولت ممکن است اقداماتی اتخاذ نماید در صورتی که قانون عواقب نادرستی برای تجارت آمریکایی، دوستان و شرکای آمریکا داشته باشد.
ترامپ خاتمه داد: « دولت من با دقت و احترام ترجیحات کنگره را بررسی می کند و آنها را مطابق با اختیارات قانونی رئیس جمهور در امور خارجی اجرا خواهد کرد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала