حضور تیم ایران در مسابقات نظامی "نبرد تانک ها" در روسیه

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر حضور ایران در مسابقات نظامی "نبرد تانک ها" در روسیه
حضور ایران در مسابقات نظامی نبرد تانک ها در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاروان ورزشی ایران برای شرکت در مسابقات نبرد تانک ها، تک تیراندازی، تکاوران دریایی و ... وارد روسیه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، ایده و ابتكار برگزاری مسابقات نظامی با تجهیزات سازمانی و در یك فضای واقعی از سه سال قبل توسط روسیه آغاز شد. از دور اول در سال 2015 از ایران برای شركت در این مسابقات دعوت به عمل آمد. پس از ارزیابی روند این مسابقات ایران از دومین دوره یعنی سال 2016 در این مسابقات حضور یافت.

در دوره گذشته ایران، در 7 رشته بیاتلون تانك (نبرد تانک ها) نفربر، غواصی، كوهستان، هوابرد، تك تیرانداز، و دربی دریایی (تكاوران دریایی) شركت نمود. در واقع در دوره گذشته ایران در مجموع در رده پنجم تیمی قرار گرفت.

 در این دوره از مسابقات نظر به كیفیت برگزاری و تأثیر آن در مهارت آموزی و انتقال تجربه های نظامی، از طرفی با توجه به اهمیت توسعه روابط با كشور همسایه روسیه، تیم ایران در 13 رشته شركت نموده است كه البته این مسابقات در این دوره در پنج كشور روسیه، چین، بلاروس، جمهوری آذربایجان و قزاقستان برگزار می شود و تیم ایران به جزء بلاروس در چهار كشور حضور دارد.

افتتاحیه این مسابقات برابر برنامه و با تنظیم خوبی در مورخه 07/05/96 با حضور وزیر دفاع روسیه ژنرال شایگو و سایر مسئولین نظامی روسیه و مقامات نظامی كشورهای شركت كننده در منطقه آلابینو با پیام آقای پوتین و سخنرانی وزیر دفاع روسیه انجام شد.

 در این دوره 28 كشور شركت كرده اند از طرف نیروهای مسلح ایران ، امیر سرتیپ محمد حسن باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد كل نیروهای مسلح به همراه تیمی چهار نفره به نمایندگی از رئیس ستاد كل نیروهای مسلح در افتتاحیه حضور یافتند. در كنار حضور هیئت ایرانی، وابسته نظامی ایران در روسیه و مقاماتی دیگر از سفارت ایران در روسیه حضور داشتند.

گفتنی است، ایران در نظر دارد برای سال آینده حداقل در دورشته برای میزبانی اعلام آمادگی نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала