تبادل اسراء بین حزب الله و جبهه النصره

© AP Photo / Dimitri MessinisБойцы "Хезболлы" в районе деревни Kfar Tibnit в Ливане
Бойцы Хезболлы в районе деревни Kfar Tibnit в Ливане - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو گروه حزب الله و جبهه النصره در چارچوب مرحله دوم آتش بس تبادل اسراء را آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، در چارچوب مرحله دوم آتش بس بین حزب الله و گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در ارتفاعات عرسال لبنان، کار انتقال عناصر این گروه تروریستی به سوریه در مقابل آزادی 8 رزمنده اسیر حزب الله آغاز شد.

طبق توافقات انجام گرفته، عناصر گروه جبهه النصره و خانواده های آنها و نیز هزاران پناهجوی سوری که تمایل به رفتن به کشورشان داشتند، از امروز راهی سوریه شدند.

با عبور هر کاروان از مرز سوریه و لبنان، یکی از اسیران حزب الله که پیشتر از سوریه به ترکیه برده شده بودند از این کشور به لبنان می آیند.

بر اساس توافقات صورت گرفته، تعداد افرادی که از اردوگاه های «وادی حمید» و «الملاهی» در عرسال لبنان به سوریه منتقل می شوند، 9 هزار نفر است. دست کم 120 نفر از این تعداد، عضو جبهه النصره هستند و بقیه اما غیرنظامی‌اند. این تعداد افراد در 8 کاروان بوسیله 150 اتوبوس و از یک گذرگاه تعریف شده و امن به شهر ادلب سوریه منتقل می شوند.

پنج تن از اسیران حزب الله در سال 2015 به گروگان نیروهای جبهه النصره در آمدند. سه تن دیگر اما چند روز پیش در ارتفاعات عرسال پس از آنکه مسیر را گم کردند به اسارت عناصر این گروه تروریستی درآمدند.

توافق آتش بس بین مقاومت و جبهه النصره در ارتفاعات عرسال لبنان پنجشنبه هفته گذشته و پس از 6 روز نبرد در این مناطق انجام شد. ارتفاعات عرسال طی سه سال اخیر جولانگاه گروه های تروریستی تکفیری بود که با عملیات اخیر مقاومت و توافق پس از آن به طور کامل از حضور این گروه ها پاکسازی شد. مرحله اول آتش بس بین حزب الله و گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در ارتفاعات عرسال روز گذشته با تبادل پیکر 5 شهید حزب الله و 9 جسد عضو جبهه النصره انجام شد

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала