فهرست تخلفات مالی محمود احمدی‌نژاد منتشر شد

© AFP 2023 / Behrouz Mehriفهرست 7 حکم تخلفات مالی محمود احمدی‌نژاد منتشر شد
فهرست 7 حکم تخلفات مالی محمود احمدی‌نژاد منتشر شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان دیوان محاسبات ایران می گوید، حکم 7 پرونده علیه محمود احمدی نژاد در تخلفات نفتی و غیر نفتی صادر شده و در حال اجرا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مصاحبه دادستان دیوان محسابات ایران کنون هفت حکم قطعی قضایی علیه محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران صادر شده است. همگی این تخلفات و احکام در حال اجرا هستند.
بر این اساس، از مجموع این هفت پرونده، ۵ پرونده نفتی و ۲ پرونده غیرنفتی است که "به مجلس هم اعلام شده است."

فیاض شجاعی در مصاحبه خود با روزنامه اعتماد گفت: " کل اموال محمود احمدی‌نژاد به دو میلیارد تومان هم نمی‌رسد؛ عنوان شد که او را ممنوع‌الخروج کنیم اما معمولا کسی را ممنوع‌الخروج می‌کنند که ممکن است مخفیانه برود و از دسترس خارج شود. اما در این سطح چنین موضوعی منتفی است. مجلس دستش باز است و می‌تواند در مورد ایشان تصمیم بگیرد."

به گفته دادستان دیوان برای جبران ضررهای ناشی از تصمیم‌های محمود نژاد به قدری زیاد است که "زمینه اجرای تمامی این احکام فراهم نیست."

احکام صادر شده برای تخلفات مالی محمود احمدی نژاد به طور خلاصه عبارتند از: هفت هزار میلیارد تومان، واریز غیرقانونی به مجتمع‌های، پتروشیمی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، چهار هزار و ششصد میلیاردتومان، تعویض نفت خام با بنزین و میعانات دیگردانشگاه ایرانیان شانزده میلیارد تومان، سازمان هلال احمر پانزده میلیارد تومان، پتروشیمی ششصد میلیارد تومان می باشد".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала