معاف شدن یک عضو همدست القاعده از تحریم سازمان ملل

© AFP 2023 / Fabrice CoffriniЗаседание совета ООН по правам человека в Женеве
Заседание совета ООН по правам человека в Женеве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عادل محمد عبدالخالق شهروند بحرینی حامی مالی گروه تروریستی القاعده کمک مالی از لیست سیاه شورای امنیت بیرون آمد.

به گزارش اسپوتنیک. شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه تصمیم گرفت عادل محمد عبدالخالق شهروند بحرینی که چندین سال به گروه تروریستی القاعده کمک مالی می کرده را از لیست سیاه افرادی تحریم شده بیرون آورد.

به گفته منابع خبری، این تصمیم توسط کمیته ذیربط شورای امنیت پس از بررسی گزارشات کامل توسط نماینده سازمان اتخاذ شده است. گفتنی است که در حال حاضر تمامی حساب های بانکی و سهام عبدالخالق معروف به عبدالخالد و عادل محمد محمود آزاد شده و منع سفر وی و تحریم فروش اسلحه از وی لغو شده است.

دلایل لغو تحریم ها گزارش نشده است.

به گفته سایت سازمان ملل متحد، عبدالخالق 33 ساله در اکتبر سال 2008 به خاطر کمک های مالی و مادی و لجستیک به گروه القاعهده ییک از گروهک های افراطی لیبی مشمول تحریم شد. وی ژانویه 2007 در امارات بازداشت شد و اتهام او را همدستی با گروه القاعده اعلام کردند. وی پس از محاکمه در اواخر سال 2007 به بحرین تحویل داده شد. پس از یک سال عبدالخالق آزاد شده و تا اواخر سال 2012 به همکاری خود با گروهک القاعده ادامه داد. وی همچنین برای اعضای «جنبش طالبان» نیز مبالغی را ارسال می کرد.

در لیست سیاه سازمان ملل بیش از 250 شخص حقیقی، گروهک و سازمان مرتبط با گروهک تروریستی داعش و القاعده به ثبت رسیده است. روز 20 جولای شورای امنیت چهار نام جدید به این فهرست اضافه کرد که در روسیه تحت تعقیب قرار داشتند. ملک روسلانویچ برهانوف، مراد ایرکلیویچ مارگوشویلی دو تن از آنها هستند که در درگیری های مسلحانه در قلمروی عراق و سوریه در جبهه گروهک های تروریستی مشغول مبارزه بودند و باهرون نعیم اهل اندونزی یکی از سازماندهی کنندگان انفجار 14 ژانویه 2016 در جاکارتا است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала