شکار خوک برای اتباع خارجی در ایران مجاز شد

© Fotolia / Budimir Jevticحمله یک گراز پرورش یافته توسط یهودیان به دختر فلسطینی
حمله یک گراز پرورش یافته توسط یهودیان به دختر فلسطینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شکار گراز(خوک وحشی) برای اتباع خارجی در استان گیلان ایران مجاز اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا‌، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: دستورالعمل صدور پروانه شکار گراز(خوک وحشی) برای اتباع خارجی در سال 96 با رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه بلامانع اعلام شد.

وی افزود: فصل شکار از تاریخ صدور این دستورالعمل تا دهم اسفند ماه سال جاری تعیین می‌شود.

محمدپور ادامه داد:پروانه شکار گراز جهت اتباع خارجی پس از ارائه درخواست از سوی موسسات برگزار کننده تورهای شکار اتباع خارجی که صلاحیت آنها در این خصوص به تایید سازمان نیز رسیده باشد، صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: موسسه متقاضی قبل از دریافت پروانه شکار موظف است سپرده‌ای معادل 400 میلیون ریال برای شکار گراز برابر مقررات مربوطه تامین و اسناد آن را به اداره کل امور مالی سازمان تحویل و رسید دریافت کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه شکارچی باهر پروانه ، مجاز به شکار حداکثر پنج راس گراز است، تصریح کرد: در صورت موفقیت در شکار ، بهای حیوانات شکار شده طبق مصوبات شورای اقتصاد و شورایعالی حفاظت محیط زیست به صورت ارزی (دلار امریکا) از موسسه متقاضی اخذ خواهد شد‌. مبلغ پروانه صادره‌، پس از ارسال پروانه تکمیل شده از سوی اداره کل استان به اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید‌، بر اساس تعرفه‌های موجود ، محاسبه و به شرکت مربوط ابلاغ تا به حساب ارزی سازمان واریز شود.

‌وی گفت: بابت هر روز همراهی محیط بان مبلغ 30 دلار به عنوان محیط بان راهنما از موسسه اخذ خواهد شد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ادراه کل حفاظت محیط زیست گیلان، تیراندازی و شکار بدون حضور محیط بان راهنما ممنوع است.

همراهان شکارچی به هیچ عنوان اجازه تیراندازی و شکار ندارند و مدت اعتبار پروانه پنج روز از تاریخ صدور است.

محدوده اعتبار پروانه فقط شکارگاههای آزاد استان صادر کننده پروانه است

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала