افشای حقایق تازه از ولیعهد برکنار شده عربستان

© REUTERS / Faisal Al Nasserافشای حقایقی از ولیعهد برکنار شده عربستان
افشای حقایقی از ولیعهد برکنار شده عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حقایقی ناگفته از علت برکناری "محمد بن نایف" و تکرار تاريخ "التويجري" و "ملک عبدالله" منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، دیوید هرست" نویسنده و تحلیلگر انگلیسی، اطلاعات جدیدی از ماجرای اعتیاد "محمد بن نایف" ولیعهد سابق عربستان سعودی به داروهای مسکن فاش کرد.

هرست در مقاله منتشر شده خود در پایگاه انگلیسی "میدل ایست آی" نوشت: روزنامه های "وال استریت ژورنال "و" نیویورک تایمز"، خبرگزاری"رویترز" علت رکناری محمد بن نایف از سمت ولیعهدی عربستان سعودی، اعتیاد وی به داروی های مسکن می دانند. در صورتی که به منبع واقعی این اطلاعات اشاره ای نکردند.

به نقل از سخنان هرست، داستان اعتیاد محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان، تنها داستانی ساختگی برای تخریب آبرو و وجهه وی بوده است.

این نویسنده انگلیسی در ادامه تاکید کرد: "سعود القحطانی" مشاور در دیوان پادشاهی عربستان، همان کسی است که این اطلاعات را ساخته و منتشر نموده است. او با هدف بی اعتبار کردن بن نایف، وی را معتاد خوانده است".

به گفته هرست، القحطانی بیش از چشم و گوش به محمد بن سلمان، ولیعهد فعلی عربستان نزدیک است. این تکرار تاریخ است، به مانند "خالد التویجری" در زمان ملک عبدالله عمل می کند.

دیوید هرست در پایان افزود: این همان تاکتیک دیوان پادشاهی ملک عبدالله بوده است. در آن زمان التویجری تلاش کرد با مبتلا خواندن سلمان به زوال عقلی، از آن به عنوان ابزاری برای رسیدن متعب پسر ملک عبدالله به پادشاهی استفاده کند، اما این نقشه با مرگ ملک عبدالله به سرانجام نرسید.

گفتنی است، به نقل از برخی خبرگزاری ها ولیعهد سابق عربستان در حبس خانگی است. اما دیروز عکسی از وی در منزلش در حال نوشیدن آب در اینترنت پخش شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала