پنتاگون، تاریخ دقیق شلیک موشک بالستیک کره شمالی با کلاهک های هسته ای را اعلام نمود

© REUTERS / KCNAپنتاگون، تاریخ دقیق شلیک موشک بالستیک کره شمالی با کلاهک های هسته ای را اعلام نمود
پنتاگون، تاریخ دقیق شلیک موشک بالستیک کره شمالی با کلاهک های هسته ای را اعلام نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سال آینده، کره شمالی به فن آوری پرتاب موشکل بالستیک بین قاره ای به طور کامل دست می یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش محرمانه  آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگونّ، کره شمالی به احتمال زیاد در اوایل سال 2018 می تواند موشک بالستیک بین قاره ای قابل اعتماد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای دست خواهد یافت.

این پیش بینی بر اساس بررسی های انجام شده توسط گروه نظامی آمریکا در خصوص آزمایش های موشکی کره شمالی صورت گرفته است. از سوی دیگر مقامات اطلاعاتی در کره جنوبی از "دست یابی کره شمالی به تکنولوژی های کلیدی در جهت راه اندازی سیستم موشکی با قابلیت پرتاب هزار کیلومتری" اخطار داده اند.

بدین ترتیب، به نقل از واشنگتن پست پنتاگون می گوید: رهبر کره شمالی کیم جونگ  اون، قادر به ایجاد یک "برنامه قوی برای راه اندازی موشک های قاره با کلاهک های هسته ای" در سال 2018 خواهد بود. این امر بدان  معنی  است که تا سال آینده، طرح کره شمالی از "نمونه اولیه به خط مونتاژ" خواهد رسید که نگرانی های فزاینده ای را برای جهان ایجاد خواهد نمود.

گقتنی است، ایالات متحده آمریکا در تاریخ 11 ژوئیه، سیستم دفاع موشکی تاد را در پاسخ به اقدامات کره شمالی آزمایش نمود. انجام آزمایش موشکی تاد، با هدف شلیک به موشک های میان برد کره شمالی با موفقیت انجام شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала