جاسوسی هکرهای مرتبط با ایران علیه آمریکا، اسرائیل و عربستان

© Fotolia / JfhpКомпьютерный хакер
Компьютерный хакер - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری رویترز (Reuters) امروز چهارشنبه ۴ مرداد در گزارشی می‌نویسد یک گروه جاسوسان سایبری که با حکومت ایران در ارتباط هستند در چهار سال گذشته کشورهای اسرائیل، عربستان سعودی، آلمان و آمریکا را مورد حملات سایبری خود قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال، رویترز می‌نویسد: «یک گزارش جدید از شرکت ترند مایکرو (Trend Micro) که در توکیو قرار دارد و شرکت کلیر اسکای (ClearSky) از اسرائیل گزارش حملات هکرهای جاسوسی در ماه آپریل امسال را که توسط یک گروه به نام ' کوپی‌کیتنز' CopyKittens انجام می‌شود تهیه کرده‌اند».
خاطرنشان می شود این گروه هکرهای جاسوسی از شیوه‌های بسیار ساده مانند صفحات دروغین فیسبوکی، فاسد کردن وبسایت‌ها یا ارسال فایل‌های ضمیمه ایمیل با کُدهای مخرّب استفاده می‌کند. این گروه به دروغ خود را در نقش نام‌های معتبر مانند توئیتر، یوتیوب، بی‌بی‌سی، مایکروسافت، اینتل و حتی ترند مایکرو جا می‌زند.
در گزارش محققین این دو لابراتوار امنیت اینترنتی آمده است: «کوپی‌کیتنز علیرغم نداشتن هیچگونه پیچیدگی فنی یا اصول عملیاتی، خیلی دقیق و ثابت کار می‌کند. با این حال نوع تقلب و هک کردن آنها نسبتاً شلوغ می‌باشد که پیدا کردن و کنترل آنها توسط برنامه‌های ضدویروس و خنثی‌کننده هکرها را تقریباً آسان می‌کند. مقامات ایرانی از دادن توضیح در این باره خودداری کرده‌اند.
این گزارش مستقیماً ایران را مسئول این عملیات جاسوسی اینترنتی معرفی نمی‌کند، اما محققین و کارشناسان در لابراتوار کلیر اسکای به رویترز گفتند که کوپی‌کیتنز بخشی از برنامه‌ها و زیربنای جنگ سایبری دولت ایران است. در دنیای مجازی و میان لابراتوارهای امنیت سایبری ' گربه کوچولو' (kitten) به ایران، 'پاندا' (panda) به چین و 'خرس' (bear) به روسیه گفته می‌شود».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала