امیر«عبدالکریم بنی طرفی» معاون وزیر دفاع ایران به تشریح دستاوردهای هوافضایی ایران پرداخت

© Sputnikغرقه جمهوری اسلامی ایرانی در نمایشگاه ماکس 2017
غرقه  جمهوری اسلامی ایرانی در نمایشگاه ماکس 2017 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امیر«عبدالکریم بنی طرفی» در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک بیان داشت که غرقه جمهوری اسلامی ایرانی در نمایشگاه ماکس 2017 تنها گوشه ای از تواناییها و دستاوردهای خود در صنعت هوافضا را عرضه نموده است.

امیر«عبدالکریم بنی طرفی» معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در گفتگو با اسپوتنیک گفت: ایران در دوره قبل تنها با دستاوردهای فضایی در نمایشگاه حضور یافت اما امسال با دستاوردهای صنعت هوایی را ارائه می کنیم. امسال ایران یکی از جدیدترین هواپیماهای آموزشی خود را عرضه نموده که از صفر تا صد این محصول توسط محققین و مبتکرین ایرانی طراحی و ساخته شده است. هواپیما اکنون در حال گذراندن مرحله تست زمینی و تا چند ماه آینده تست پروازی را پشت سر خواهد گذاشت و کمتر از دو سال دیگر تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.
علاوه بر آن، در غرقه ایران ماکتی از یک هلی کوپتر آموزشی پیستونی و یک هلی کوپتر ترابری 8 نفره به نمایش در آمده است که این دو نیز از اولین تا آخرین مرحله اعم از محاسبات آئرودینامیک و تامین مواد اولیه برای ساخت در ایران تولید شده و آماده تولید متناسب با نیازهای کشور خودمان است.
امیر بنی طرفی در ادامه افزود، هواپیماهای بدون سرنشین نیز بر اساس اعلام نیاز نیروهای مسلح ایران طراحی و تولید می گردد و لازم به ذکر است ایران در بحث تولید هواپیماهای بدون سرنشین جزء پنج یا شش کشور مطرح جهان است و هواپیماهای بدون سرنشین را با تنوع های مختلف تولید می نماید.
امیر بنی طرفی در خصوص سایر دستاوردهای ارائه شده از سوی ایران خاطر نشان نمود، ایران در زمینه ساخت موتورهای مینی جت و هواپیما نیز پیشرفتهای چشمگیری داشته است  و در غرفه ایران دو نوع از موشکهایی که هم زمین به هوا و هم هوا به زمین با سیستم هدایت و کنترل اپتیکی و لیزری که طراحی و تولید آن توسط ایران انجام شده است. انواع و اقسام تجهیزات الکترونیکی، اعم از سیستم ناوبری هواپیما، رادیو هواپیما، سیستمهای TACAN، سیستمهای اپتیکی هواپیما و هلی کوپتر در ایران ساخته می شود.
بنی طرفی افزود، ایران علی رغم تحریمهای صورت گرفته توانسته است بسیاری از نیازمندیهای خود را در داخل کشور طراحی و تولید نماید

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала