مادورو سازمان سیا را به توطئه علیه کشورش متهم کرد

© REUTERS / Marco Belloدولت ونزوئلا وضعیت اضطراری اعلام کرد
دولت ونزوئلا وضعیت اضطراری اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا سازمان سیای امریکا را متهم به توطئه علیه دولت دموکراتیک در کشورش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا اظهار کرد که سازمان سیا با مکزیک و کلمبیا برای آماده کردی توطئه ای علی دولت دموکرات در ونزوئلا دست داشته است.

وی می گوید: «از رییس جمهور ترامپ خواهش می کنم که سخنان رییس سازمان سیا که خود را دولت جهانی معرفی می کند، تفسیر فرمایند».

تا پیش از این نیز ساموئل مانکادو وزیر امور خارجه ونزوئلا در صفحه تویتر خود نوشته بود که سازمان سیا به طور مشترک با بوگوتا و مکزیک سعی در براندازی حکومت ونزوئلا دارند. اسکنی از بیانات مایکل پمپئی در اجلاس امنیت آستانه در روز 20 جولای نیز به ضمیمه منتشر شده است.

 نشریه ال یونیورسال می نویسد، از این سند می توان چنین برداشت کرد که پمپئی از منافع جدی امریکا در کلمبیا صحبت می کند و ظاهرا واشنگتن نسبت به برافتادن حکومت در ونزوئلا خوشبین است.

روز 18 جولای ترامپ گفته بود که اگر دستگاه حکومت مادورو برنامه های خود را برای اجلاس روز 30 جولای و تغییر در ماده اختیارات رییس جمهور طبق قانون اساسی کشور لغو نکند، واشنگتن دست به اقدامات قاطع و سریع اقتصادی خواهد زد. رهبر امریکا اظهار کرد که ایالات متحده امریکا در این شرایط که ونزوئلا رو به افول است، دست روی دست نخواهد گذاشت.

چندین ماه است که درگیری بین نیروهای رییس جمهور نیکلاس مادورو و اپوزیسیون ادامه دارد. دلیل نارضایتی مردم بحران اقتصادی عمیق در کشور است که به دلیل افت قیمت نفت رخ داده است، زیرا نفت سهم اصلی را در درآمد حاصل از صادرات این کشور ایفا می کند. آشوب و بی نظمی از اوایل آوریل شروه شده و بیش از یکصد نفر از مردم در سراسر کشور قربانی درگیری ها شده اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала