سفیر قطر: روسیه در حل بحران خلیج میانجی می شود

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Небоскребы в столице Катара Дохе
Небоскребы в столице Катара Дохе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو تفهیم کرد که در صورت لزوم، از کویت به عنوان میانجی برای حل بحران خلیج فارس حمایت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فحد محمد سفیر قطر در روسیه ضمن گفتگو با خبرگزاری ریانوستی اظهار کرد: «مسکو تفهیم کرده که در حل و فصل بحران خلیج فارس از کویت حمایت کرده و در صورت لزوم تمام تلاش خود را برای حل و فصل این موضوع خواهد کرد»

وی تاکید کرد که امیر قطر روز جمعه در سخنرانی خود از روسیه به خاطر مواضع سازنده مسکو در این اختلافات قدردانی کرده است. دیپلمات قطری گفت: «عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ماه ژوئن روابط دیپلماتیک و راه های ارتباطی با قطر را قطع کرده و این کشور را متهم به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی سایر کشورها کردند. کویت نقش میانجی را در این اختلاف به عهده گرفت. اما شرکا در محاصره اقتصادی چکار کردند؟ نمایندگان آنها به تمام دنیا راه افتاده و سعی داشتند سایر کشورها را نیز با خود و علیه قطر همراه کنند… بیشتر کشورها از حمایت آنها خودداری کردند که روسیه نیز یکی از آنهاست.»

روسیه عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل است و در طول سالیان متمادی از اصول و موازین حاکمیت قانونی کشورها و عدم دخالت درامور داخلی سایر کشورها به شدت دفاع کرده است. تمام اقدامات اخیر 4 کشور نامبرده در راستای زیرپاگذاشتن اصولی است که روسیه از آن دفاع می کند. به گفته قطر، مسکو به روشنی تفهیم کرد که از تلاش های کویت به عنوان میانجی حمایت خواهد کرد و موضوع سر میزمذاکره حل و فصل می شود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала