بازی امریکا با شبه نظامیان در سوریه پیامدهای ناخوشایندی دارد

CC BY-SA 3.0 / Bertramz / Afrin, SyriaВид сирийского города Африн. Архивное фото
Вид сирийского города Африн. Архивное фото - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو معتقد است که بازی امریکا با شبه نظامیان در سوریه به پیامدهای غیرقابل پیش بینی نظامی و سیاسی خواهد انجامید.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از وزارت خارجه روسیه می نویسد که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا قصد دارد برنامه آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) برای ارسال تسلیحات به اپوزیسون و آمادگی نظامی آنها در سوریه علیه بشار اسد است. کاخ سفید سخنی درباره قطع این برنامه مطرح نکرده است.

سخنگوی این سازمان در ادامه به روزنامه نگاران گفت: «می توانید در نشریات خود بنویسید که ما حاضر به تفسیر این خبر نیستیم».

اظهارات کوژین در سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه به این قرار است: «موضع ما در رابطه با بازی امریکا با شبه نظامیان سوریه چندین مرتبه اعلام شده است. این کار امریکا به پیامدهای غیرقابل پیش بینی نظامی و سیاسی خواهد انجامید. ما بارها به امریکایی  ها گفته ایم که خودشان نمی دانند در سوریه با چه کسانی سر و کار دارند و به دنبال منافع ژئوپولتیک خود هستند».

وی در ادامه خاطر نشان کرد که روسیه بارها از واشنگتن خواسته بین اپوزیسیون میانه رو و تروریست های آشکار و از جمله القاعده و جبهه النصره که پنتاگون در عملیات نظامی خود نادیده می گیرد، تفاوت قایل شوند.

برای کسی پوشیده نیست که بخش اعظم شبه نظامیانی که امریکا در چارچوب برنامه «یاد بده و مجهز کن» آموزش می دهند، در نهایت به داعش ملحق شده اند. این کار امریکا تکرار تجربه تاسف بار افغانستان و لیبی است. پیامدهای آن برای همه ما روشن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала