اعتراف کنگره امریکا به وجود تروریسم در عربستان

CC BY 2.0 / Jason Ippolito / US CapitalЗдание Капитолия США в Вашингтоне
Здание Капитолия США в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس کنگره امریکا با بررسی متون درسی در عربستان اعلام کرد که محتوای این متون افراط گرایانه و تروریست است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز 19 ژوییه (29 تیرماه) به بررسی متون درسی عربستان و تاثیرات آن بر افراط گرایی در عربستان و دیگر نقاط جهان پرداخت.

در این جلسه استماع «نینا شیا» مدیر مرکز آزادی مذهبی موسسه هادسون، «دیوید اندرو وینبرگ» عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی ها، «فرانک وولف» عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا و «داگلاس جانستون» رئیس سابق مرکز بین المللی مذهب و دموکراسی سخنرانی کردند.

نینا شیا اظهار کرد که وی و همکارانش پس از مطالعه و تحقیق پیرامون متون درسی امریکا به این نتیجه رسیده اند که محتوای متون درسی در دوره های راهنمایی و دبیرستان مبتنی بر کشتن دیگران برای حفظ دین خود است.

در کتب درسی کودکان را به کشتن پیروان سایر مذاهب از جمله یهودیان، مسیحیان، شیعیان و صوفیان سوق می دهند. بر همین اساس وی تاکید کرد که باید بازنگری کلی در متون درسی صورت بگیرد.

نینا شیا با تاکید بر لزوم توجه بیشتر وزارت امور خارجه آمریکا به این مساله به عنوان مساله ای امنیتی، خواستار شد تا زمانی که عربستان اقدام به حذف محتوای افراط گرایانه از متون درسی نکرده، با توقف قراردادهای دفاعی میان آمریکا و عربستان و همچنین محدود کردن اعطای ویزا به مقام های سعودی فشار بر آنان افزایش یابد.

در این جلسه همچنین دیوید اندرو وینبرگ ضمن گزارشی مفصل پیرامون متون درسی عربستان در سال تحصیلی 2016-2017، ادعای عربستان در اصلاح کامل این متون را دروغ توصیف کرد.

وی در سخنان خود کشورهای دیگر منطقه خلیج فارس را نیز مروج افراط گرایی و حامی تروریسم توصیف کرد و افزود: اما اقدامات عربستان به دلیل بزرگی این کشور تاثیراتی گسترده تر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала