استقرار ماموران وزارت دادگستری آمریکا در قطر

© Sputnik / Abdoulkader Khadjقطر
قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس توافق اخیر مبارزه با تروریسم بین آمریکا و دولت قطر، مقام هایی از وزارت دادگستری آمریکا برای نظارت بر روند مبارزه دولت قطر با تروریسم، در دفتر دادستانی کل قطر مستقر خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت عصر ایران، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از یک منبع دیپلماتیک غربی در کشورهای عربی خلیج فارس این خبر را داده است.

بر اساس این توافق قرار است دو مقام ارشد از وزارت دادگستری آمریکا در دادستانی کل قطر مستقر شوند، تا بر روند مبارزه با تروریسم در قطر نظارت کنند.

این توافق در سفر اخیر رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به قطر امضا شده است اما دو دولت تا کنون به محتوای این توافق اشاره ای نکرده اند.
منبع دیپلماتیک غربی به رویترز گفت دولت قطر بر اساس توافق با آمریکا متعهد شده اقداماتی را تا پایان سال جاری میلادی صورت دهد، که استقرار دو مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا در دادستانی کل قطر یکی از مواد این توافق است.

این منبع گفته: این دو مقام آمریکایی با همکاران قطری خود همکاری نزدیکی خواهند داشت تا افرادی که حمایت مالی از تروریسم می کنند را شناسایی کنند.

دیگر مواد این توافق شامل اعمال ممنوعیت سفر، نظارت آمریکا بر روند مبارزه با تروریسم در قطر و نیز مسدود کردن دارایی های بانکی افراد مشکوک به حمایت از تروریسم است.

به گفته منبع خبرگزاری رویترز، در توافق بین آمریکا و قطر تعریف مشترک بین المللی تروریسم مورد اشاره قرار گرفته و به نام هیچ گروهی به طور مشخص اشاره ای نشده است.

یک مقام ارشد در دادستانی کل قطر به رویترز گفته مقامات دادستانی این کشور قول همکاری با آمریکا را داده اند اما هنوز درباره جزییات و سازوکار دقیق و مشخص این همکاری توافقی حاصل نشده است.

قطر ماه گذشته از سوی همسایگان عرب خود تحت تحریم و بایکوت همه جانبه قرار گرفته و همسایگان عرب قطر با سردمداری عربستان سعودی ، دولت دوحه را به حمایت مالی و تبلیغاتی از گروه های تروریستی متهم کرده اند.

چهارکشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر همزمان با اعلام تحریم های همه جانبه علیه قطر گفته اند مادامی که دولت دوحه شروط آنها را که از جمله مهم ترین آنها قطع حمایت از گروه های تروریستی است، برآورده نکند، تحریم و محاصره همه جانبه این کشور ادامه خواهد داشت. قطر ادعای حمایت این کشور از گروه های تروریستی را رد کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала