ترامپ اشتباهات اوباما را اصلاح می کند

© REUTERS / Carlos BarriaДональд Трамп и Барак Обама перед церемонией инаугурации президента в Вашингтоне
Дональд Трамп и Барак Обама перед церемонией инаугурации президента в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امریکا قصد دارد تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند.

به گزارش اسپوتنیک، استانیسلاو خاتونتسف سیاست پرداز روس اظهار کرد که دستگاه ریاست جمهوری اوباما چند مورد از تحریم های وضع شده علیه ایران را در چارچوب توافق هسته ای لغو کرد.

اما امروز امریکا می خواهد تحریم های جدیدی را در چارچوب اتهامات برنامه موشکی و فعالیت های خصمانه در منطقه علیه ایران وضع کند.

در کاخ سفید گفته اند: «ما تحریم های جدیدی وضع می کنیم تا ایران در بعضی حوزه ها از جمله در بحث برنامه های موشکی مسئولانه تر رفتار کند.

این مقام کاخ سفید می گوید که تحریم ها علیه برجام وضع می شود که دو سال پیش با جامعه بین الملل و با حضور امریکا به امضا رسید. واشنگتن در آن زمان چند مورد از تحریم ها را لغو کرده بود. وی در ادامه تاکید کرد که تحریم های لغو شده از سر گرفته نمی شوند. با این وجود هنوز مشخص نیست که تحریم های جدید علیه چه کسی خواهند بود.

کاخ سفید در ادامه می گوید که رییس جمهور و وزارت امور خارجه امریکا در گزارش فصلی به مجلس کنگره درباره اجرای توافقات هسته ای با ایران نشان خواهند داد که این کشور همچون سابق بزرگترین تهدید برای امریکا و منافع این کشور و همچنین ثبات در منطقه است و نشان می دهند که فعالیت های ایران فراتر از حوزه هسته ای پیش رفته و کاملا ستیزه جویانه هستند.

نماینده کاخ سفید نمونه های معمول واشنگتن را طرح خواهد کرد: حمایت ایران از رژیم بشار اسد، سیاست خصمانه نسبت به اسرائیل، حمایت از تروریسم، تهدید برای تردد آزاد کشتی ها در خاورمیانه، حملات سایبری علیه امریکا و متحدینش، نقض حقوق بشر و بازداشت غیرقانونی امریکایی ها.

سیاست پرداز و روزنامه نگار روس در ادامه می گوید که توافق ایران با گروه پنج به علاوه یک در زمان اوباما صورت گرفت، اما امروز دوباره به نقطه اول برگشته اند. به گفته وی، روی کار آمدن ترامپ به معنای بازگشت امریکا به خط مشی گذشته است، اوباما به طور غیرمنتظره ای به توافق با ایران دست یافت و امروز ترامپ مسیر را به شکل قبل اصلاح می کند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала