گزارش و تحلیل

بازگشت دوباره خودروهای ایرانی به بازار روسیه

© REUTERS / Mike SegarМодель позирует у спортивного автомобиля Alfa Romeo на международном автосалоне в Нью-Йорке
Модель позирует у спортивного автомобиля Alfa Romeo на международном автосалоне в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با امضای یادداشت تفاهم همکاری های خودروسازی بین تهران و مسکو زمینه ورود دوباره خودروهای ایرانی به روسیه فراهم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان نشست هیات های ایران و روسیه در ایروان پایتخت ارمنستان یادداشت تفاهم نامه ای به امضا رسید که در آن زمینه همکاری میان شرکت های خودروسازی دو کشور ایران و روسیه فراهم شد. این نشست با حضور نمایندگان "ایران خودرو" و "سایپا" و "آفتو واز" روسیه بررسی شد.

  • آغاز ورود خودروهای ایرانی در دهه گذشته میلادی و امکان ورود آنها در دهه جاری
پرفروش ترین خودرو ایران در مقایسه با جهان +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
پرفروش ترین خودرو ایران در مقایسه با جهان +عکس،ویدئو
در چندین سال پیش خودرو ایرانی سمند به بازارهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان صادر می شد اما پس از تصویب تحریم های بین المللی و مشکلاتی که در این راستا برای شرکت ایران خودرو بوجود آمد، صادرات این خودرو ها به کلی متوقف شد.
در حال حاضر با توجه به مراودات جدید سیاسی بین ایران و روسیه و لغو تحریم های بین المللی امکان بازگشت خودروهای ایرانی به روسیه مهیا شده است.
از این خودروها می توان به "رانا"، "سمند"، "سورن"، "سورن توربو"، "دنا" و "پژو 206" اشاره کرد.
همچنین گفته شده است که قیمت احتمالی این خودروها در بازار روسیه چیزی در حدود 13 تا 16 هزار دلار خواهد بود.


  • نکات مثبت و منفی خودروی سمند از نگاه کاربران روسی
بسیاری از کاربران روسی نیز از خودروهای ایرانی استقبال کردند. به عنوان مثال دو نکته مثبت خودروی سمند را موتور قوی و شتاب مناسب برشمردند. همچنین صندوق عقب جادار و قیمت مناسب را نیز از نکات مثبت 
فولکس واگن خودرو به ایران صادر می کند - اسپوتنیک ایران
فولکس واگن، خودرو به ایران صادر می کند
این ماشین عنوان کردند. نکته قابل توجه دیگری که دارندگان این خودرو عنوان کرند سیستم ترمز ABS این خودرو می باشد. قیمت مناسب و کارایی نسبتا مطلوب در مقابل قیمت بسیاری از افراد را مجذوب این خودرو کرده است.

در مقابل از عواملی که باعث دلسردی دارندگان این ماشین می باشد می توان به صدای موتور در دورن اتاقک خودرو اشاره کرد. در هنگام نشستن در ماشین این صدا تا حدی آزار دهنده خواهد بود که هیچ گونه راه حلی برای آن وجود ندارد. دید نسبتا نامناسب طرفین راننده نیز از دیگر نکات منفی سمند به حساب می آید. پهنای ستونهای جلویی این خودرو بیش از حد معمول بوده و همین نکته نقاط کور زیادی را برای راننده ایجاد می کند که در صورت عدم توجه راننده ممکن است خسارات زیادی وارد نماید.

  • چرا خودروی ایرانی سمند بر خودروهای چینی در روسیه ترجیح داده شد؟
با توجه به نظرات بسیاری از کاربران روسی، آنها خودروهای ایرانی را بر خودروهای چینی ترجیح دادد. با توجه به اینکه قیمت هر دو نوع خودرو بالا نبود، ارجحیت خودروهای ایرانی به علت تعمیرات راحت و کم هزینه بود.
بسیاری از کاربران روس عنوان می کنند که برای تعمیرات خودروهای چینی باید پول بیشتری هزینه کنند و به علت تعمیرات پیچیده آنها به صرفه نیستند. صرف نظر از این فاکتور، در خودروهای چینی هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از تعمیر شما را در جاده نگذارند.
نکته ای که در ماشین سمند بسیاری از کاربران را بخود جذب کرده است بزرگی سالن ماشین، قیمت مناسب در کلاس خود و صندوق عقب جادار آن می باشد.


  • تعداد تقریبی استفاده کنندگان از خودروی سمند
بیشترین میزانی از خودوی سمند که در سایت های معروف خرید و فروش می شوند مربوط به سال 2006 و 2007 هستند. ایران خودرو از سال 2006 تا سال 2009 اقدام به صادرات حدود 12000خودروی سمند به روسیه کرده است.
جالب است بدانید که سمند در روسیه بیشتر با نام های "اسب"، "ارابه اسبی" و "اسب ایرانی" معروف است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала