موصل، قبل و بعد از اشغال و آزادی +عکس،ویدئو

© REUTERS / Muhammad Hamedموصل، قبل و بعد از اشغال و آزادی +عکس،ویدئو
موصل، قبل و بعد از اشغال و آزادی +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در تصاویر تاسف باری که از توسط کاربران بی شماری به اشتراک گذاشته می شود می توان مشاهده نمود که شهر موصل تا چه حدی مورد تخریب ‌گروهک تروریستی داعش قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویر و کلیپ های منتشر شده در شبکه های اجتماعی گویای این حقیقت است که تخریب این شهر به حدی بوده است که به نظر می رسد دیگر نتوان اسم آن را شهر گذاشت.

سرکرده داعش "ابوبکر البغدادی" در مسجدالنوری شهر موصل خلافت خود را آغاز کرد و به صورت کاملا خودسرانه، این شهر به عنوان پایتخت تروریست‌های داعشی در عراق انتخاب کرد. پس از این اتفاق جنایت های گروهک تروریستی داعش در این شهر شروع شد و با انجام رفتارهای غیر متمدن و غارت اموال ترس را در وجود مردم این شهر نهادینه کردند. تروریست‌های این گروهک، شروع به منفجر کردن خانه های مردم مظلوم موصل کردند و ویرانی های زیادی را از خود برجای گذاشتند.
با نگاهی به شهر موصل در دوقاب قبل و بعد از آزادی از دست گروهک تروریستی مقدار ویرانی آن کاملا مشهود است. عکس نخست مربوط به شهر موصل قدیم و عکس بعدی مربوط به شهر موصل پس از پاکسازی گروهک تروریستی داعش می باشد.

کاربری در این رابطه می نویسد:" درست که جنگ ویرانی به بار می آورد ، آوارگی و کشتار دارد ، خیلی زیرساخت ها را نابود می کند، جریان زندگی را برای سالها و شاید دهها سال مختل کند… صحیح که درگیری و نبرد و ناآرامی، سرمایه های انسانی و مادی یک شهر یا استان یا کشور را از بین می برد ، اما وقتی پای تجاوزکاران و تروریست ها به سرزمینت باز شود و جان و مال و ناموست به خطر افتد، هیچ راهی نیست جز تلاش برای نابود کردن متجاوزان؛ به هر قیمت.. هرچند ثمره پیروزیش در ظاهر نابودی شهری به نام موصل باشد."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала