سخنان نماینده روسیه در سازمان ملل درباره نتایج مذاکرات "ژنو7"

© AFP 2023 / Salvatore Di NolfiСедьмой раунд межсирийских переговоров в Женеве
Седьмой раунд межсирийских переговоров в Женеве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکسی باراداوکین، نمانده دائم روسیه در شعبه سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران اعلام کرد دور هفتم مذاکرات نیروهای درگیر سوری در ژنو که دیروز به پایان رسید، با وجود رخ ندادن تحولات بزرگ در آن ، سازنده بود و تعدادی از نتایج مثبت را ببار آورد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده روسیه خاطرنشان کرد نتایج دیدارها در آستانه و هامبورگ و همچنین بیانات رهبران کشورهای شرکت کننده در روند حل و فصل درگیری سوریه در این امر تاثیر داشته است. از جمله " موضع شورای عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه تصحیح شده " و بر اساس آن "مخالفان در جریان مذاکرات حتی یک بار ضرورت برکناری بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه و دولت قانونی سوریه را ذکر نکردند". وی افزود"حالا مخالفان از سرنگونی دولت قانونی به رهبری بشار اسد سخن نمی گویند بلکه می گویند باید با این دولت درباره اجرای اصلاحات سیاسی توافق حاصل شود".
باراداوکین این را که هنوز کسانی در هیئت نمایندگی شورای عالی مذاکرات اپوزیسیون باقی مانده اند که بر برکناری اسد پافشاری کرده و همچمین خواهان حذف اصل سکولار بودن حکومت از اصول دولتمداری آینده در سوریه هستند، از جمله نکات منفی در مذاکرات "ژنو7" می داند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала