زاخاروا: می توانیم دیپلمات های امریکایی را اخراج کنیم

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخاروا با اشاره کرد که روسیه در واکنش به اقدامات امریکا می تواند تعدادی از دپیلمات های امریکایی را اخراج کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد که مسکو برای اخراج دیپلمات های امریکایی از مسکو آمادگی دارد تا تعداد کارمندان دو سفارتخانه امریکا و روسیه برابر باشند.

وی در عین حال گفت: «یک بار دیگر تکرار می کنم، همانطور که قبلا توضیح دادیم، ما نمی خواهیم کار را به جای باریک بکشانیم. ما عجله به خرج نمی دهیم و مدت طولانی مکث کرده ایم و این موضوع برای همه روشن است. اگر شرکای امریکایی از این سکوت برداشت دیگری می کنند، ما مجبور می شویم به شیوه درست عمل کنیم.

دستگاه ریاست جمهوری اوباما اواخر ماه دسامبر 2016 بسته تحریم های ضد روسی را به بهانه دخالت روسیه در انتخابات این کشور و فشار بر دیپلمات های امریکایی حاضر در سفارتخانه امریکا در روسیه وضع کرده و به اجرا درآورد. یکی از موارد مندرج در این بسته، دسترسی به دو مجموعه مسکونی دیپلماتیک تحت عنوان ویلای خارج شهر سفارتخانه روسیه در نیویورک و سفارت روسیه در واشنگتن بود که ملک خصوصی وزارت خارجه روسیه محسوب می شود. یوری اوشاکوف دستیار رییس جمهور ضمن تفسیر موضوع ضبط دارایی روسیه در امریکا گفت که مسکو مشکلات داخلی دستگاه ریاست جمهوری ترامپ را در نظر دارد، اما اگر واشنگتن تصمیم درست اتخاذ نکند، روسیه این اقدام را بی پاسخ نخواهد گذاشت. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала