خشم رسانه عربی از گشایش مسیر دریایی ایران به قطر

© AFP 2023 / Ashraf Shazlyخشم رسانه های عربی از گشایش مسیر دریایی ایران به قطر
خشم رسانه های عربی از گشایش مسیر دریایی ایران به قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گشایش مسیر دریایی جدید میان ایران و قطر، خشم برخی رسانه های عربی را برانگیخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، کشورهای عربی از صادرات کالاهای ایرانی به قطر خشمگین هستند.

تلوزیون اسکای نیوز در این زمینه گفت، ایران در این اواخر از گشودن مسیر دریایی در آب های خلیج فارس خبر داد که این کشور را به قطر متصل می سازد. قطر نیز از این اقدام ایران استقبال کرده است.

شبکه خبری اماراتی "اسکای نیوز" اعلام نمود: "تهران پس از گشودن رایگان آسمانش به روی هواپیماهای قطر، در اقدام مشخص سیاسی، از دوحه خواست در پی حفظ مناسبات خویش باشد…. در واقع، اکنون گشایش راه دریایی جدید چیزی جز گشوده شدن یک مسیر دیگر در خط ارتباطی میان دو کشور ایران و قطر نیست، در شرایطی که این دو کشور در سال های گذشته همواره سعی کردند ارتباط خوبشان را کتمان کنن".

اسکای نیوز ادامه داد: حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر که در سال 2000 دیداری از ایران داشت، اولین حاکم حوزه خلیج فارس به شمار می آید که پس از سالها به این کشور سفر کرد. در سوابق ارتباط میان دوحه و تهران — همکاری های امنیتی نیز وجود دارد…. توافقات دوجانبه میان این دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در شرایطی است که هیچ توضیحی درباره مفاد آن ارائه نشده است.  در واقع، هویت تروریسمی که مد نظر این دو کشور که خود متهم به حمایت از تروریسم هستند، مشخص نیست؟".

در پایان این گزارش در خصوص روابط ایران و قطر آمده است: در هر حال ایران به بازگشایی مسیر دریایی میان بندر بوشهر و قطر مژده داده است. قطر نیز از آن استقبال نموده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала