گزارش و تحلیل

رستوران غذاهای روسی در تهران و 5 شهر دیگر جهان، که شما حتما باید بازدید کنید

© Fotolia / Сhistikovanرستوران غذاهای روسی در تهران و 5 شهر دیگر جهان، که شما حتما باید بازدید کنید
رستوران غذاهای روسی در تهران و 5 شهر دیگر جهان، که شما حتما باید بازدید کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوپ برش، خاویار روسی، پلمنی و البته وودکای روسی... از لذیذ ترین غذاهای روسی است. شما مي توانيد در تهران، طعم اين غذاها را بچشيد.

کافه «راشا» اولین رستوران روسی در تهران - اسپوتنیک ایران
کافه «راشا» اولین رستوران روسی در تهران+ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، در تهران و بسیاری از شهرهای معروف جهان شما می توانید طعم غذای روسی را بچشید. در این مقاله، شرح رستوران ها در تهران و 5 شهر دیگر با سرویس غذاهای روسی  به شما معرفی می گردد.

اسپوتنیک، در خبرهای پیشین از گشایش اولین رستوران روسی در تهران برای شما نوشت. اکنون توجه شما را به دیگر رستوران های معروف روسی در 5 نقطه دیگر دنیا جلب می نماییم.

1. لندن: رستوران ماری وانا  / Mari Vanna

"غذاهای ناستالژیک روسیه برای مهاجران" — اکثر بازدیدکنندگان و مهمانان این رستوران بر این باورند که غذاهای ناستالژیک روسی در این مکان یافت می شود. 90 درصد مخاطبان این رستوران را خانواده های روسی با فرزندان کوچکشان تشکیل می دهد. هزینه یک وعده غذا در این رستوران برای هر دو نفر برابر 100 پوند می شود، که در مقایسه با استاندارهای دیگر رستوران ها در لندن متوسط است.

2. برلین: رستوران پاسترناک / Pasternak

اگر می خواهید در فضای عصر نقره ای شعر روسی حضور یابید و از فضای دوران شوروی لذت برده و در عین حال از غذاهای لذیذ روس ها لذت ببرید، در آن صروت حتما به رستوران پاسترناک در برلین سر بزنید. این رستوران در عین حال راحت، کلاسیک است. در و دیوارهای رستوران پاسترناک در برلین پر از عکس و پرتره بزرگان شعر و ادب روسی از آغاز تا پایان قرن بیستم است. تصاویر نویسندگان و مشاهیر بزرگی چون مایاکوفسکی، گورکی، آخماتووا، بولگاکف در این رستوران همراه شما خواهند بود. یک وعده غذا برای دو نفر در این رستوران برابر با 50 یورو است که برای اروپا این قیمت مقرون به صرفه است.

3. هلسینکی: رستوران تروئیکا / Troikka

یکی از قدیمی ترین رستوران ها در پایتخت فنلاند، رستوران روسی تروئیکا است. رستورانی بسیار زیبا، راحت که وعده غذایی شما در ظروف کلاسیک بسیار زیبایی سرو می شود. بهترین دسر این رستوران تحت عنوان دسر تزار، ترکیبی از توت های زمستانی با پودر شکر و البته کارامل گرم است. صرف غذا در این رستوران برای دو نفر در مجموع 100 یورو هزینه خواهد داشت.

4. بلگراد: رستوران آربات / Arbat

در مرکز بلگراد، 5 سال پیش یک رستوران روسی با نام "آربات" اففتاح شد. در این رستوران منتخب غذاهای روسی من جمله پلمنی خانگی، مانتا (پیراشکی خمیری با گوشت)، بورش، سوپ سالیانکا، سوسیس های مخصوص روسی، پیراشکی های روسی، بیسکویت روسی، سیب زمینی پوره روسی، سالاد سیلودکا پاد شوبوی (ترکیب ماهی خام و برخی سبزیجات آپز) و…. یافت می شود. همچنین شما با حضور در این رستوران می توانید از فضای شب های روسی با آواز و نوازندگی گیتار لذت ببرید.

5. استانبول: رستوران ماتریوشکا / Matriushka

رستوران ماتریوشکا در استامبول نه تنها دل روس ها، بلکه دل هزاران گردشگر خارجی و ساکنان استامبول را برده است. در جلوی درب ورودی این رستوران یک ماتریوشکای بزرگ نصب شده است، و سرآشپز این رستوران "رنا" غذاهای لذیذ روسی را به شما معرفی می نماید. برخورد پرسنل این رستوران بسیار محترمانه است. از ویژگی های این رستوران باز بودن محوطه تهیه غذا است، شما خود می توانید شاهد آماده شدن وعده سفارشی خود باشید و حتی دستور العمل تهیه آن را یادداشت کنید. تمامی خدمه این رستوران به زبان روسی حرف می زنند و برخی خود شهروند روسیه هستند. آنها نه تنها غذا را برای شما سرو می کنند بلکه تاریخچه هر غذا را نیز برایتان شرح می دهند. متوسط هر وعده غذایی برابر با 30-40 دلار برای هر نفر است.

نوش جان!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала