گزارش و تحلیل

قهرمانان روسیِ قربانی جنگ در سوریه + عکس

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federationقهرمانان روسیِ قربانی جنگ در سوریه + عکس
قهرمانان روسیِ قربانی جنگ در سوریه + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، یک سرباز روسی در استان حماء سوریه کشته شد و وزارت دفاع روسیه نیز این اطلاعات را تایید کرد.

سخن در خصوص مشاور نظامی کاپیتان نیکلای آفاناسوف است. او در سوریه برنامه های مرتبط با آموزش سربازان ارتش دولتی را برعهده داشت. آفاناسوف در نتیجه انفجار مین جان خود را از دست داد. نشان دولتی به وی اعطا گردید.
در کل از آغاز اجرای عملیات نظامی در سوریه ، روسیه بیش از ۳۰ نظامی خود را از دست داده است. اسپوتنیک توجه شما را به برخی از آنها جلب می کند.


آلگ پشکوف، خلبان جنگنده سوخو ۲۴
۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۵ سوخو ۲۴ روسیه توسط اف ۱۶ ترکیه روی آسمان سوریه نابود شد. فرمانده جنگنده و هدایتگر آن موفق شدند قبل از نابودی هواپیما از آن خارج شوند. فرمانده الگ پشکوف در نتیجه تیراندازی شبه نظامیان از زمین هنگام فرود کشته شد. هدایت گر کنستانتین موراختین توسط گروه امداد و نجات نیروی زمینی روسیه با حمایت نیروهای ویژه سوریه نجات یافت.


الکساندر پروخورنکو، افسر ارشد
اواخر ماه مارس سال ۲۰۱۶ وزارت دفاع روسیه از کشته شدن افسر ۲۵ ساله نیروهای ویژه روسیه در سوریه خبر داد. ستوان ارشد الکساندر پروخورنکو هنگام حملات هوایی به تروریست های در نزدیکی پالمیرا جان خود را از دست داد. این افسر وقتی که فهمید شبه نظامیان او را دیده و محاصره کرده اند به سمت خودش شلیک کرد. به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاطر قهرمانی و مردانگی حین اجرای وظیفه ی نظامی خود نشان قهرمان روسیه اعطا شد.

نیکیتا شوچنکو، سرباز
در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ خبر رسید که نیکیتا شوچنکو ، سرباز روس در استان حلب سوریه حین اجرای وظایف خود برای هدایت کاروان اتومبیل های مرکز آشتی طرفین درگیر، کشته شد. شوچنکو با اتومبیل کاروان مواد غذایی و آب برای ساکنین محلی را همراهی می کرد. در نزدیکی منطقه ی مسکونی یک بمب کنار ماشین منفجر شد. پزشکان ارتش روسیه به محل آمدند اما نتوانستند شوچنکو را از مرگ نجات دهند.

سانال سانچیروف، فرمانده گردان حمله هوابرد
در دسامبر سال ۲۰۱۶ در منطقه پالمیرا، وقتی اسلام گرایان رادیکالی برای بازگرداندن کنترل شهر مبارزه می کردند، فرمانده گردان حمله هوابرد ژنرال سانال سانچیروف کشته شد.

سرگی باردوف، مشاور نظامی
ژنرال باردوف در گروه مشاوران نظامی روسی بود که کار آماده سازی یکی از گردان های ارتش دولتی سوریه را برعهده داشت. تراژدی در آوریل سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد، زمانی که تروریست های به پادگان نظامی که باردوف در آنجا بود ، حمله کردند. نشان دولتی پس از مرگ به او اعطا شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала