گزارش و تحلیل

صادرات لوکوموتیوهای روسی به ایران و دیگر رویدادهای بزرگ در همکاری راه آهن های دو کشور

© Photo / Public domainПаровой локомотив LNER Peppercorn Class A1 60163 Tornado в Великобритании
Паровой локомотив LNER Peppercorn Class A1 60163 Tornado в Великобритании - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک ، گروه ماشین سازی روسی "سینارا" به زودی، برخی قطارها و لوکوموتیوهای ریلی تولیدی خود را به ایران ارسال خواهد نمود و از جمله قرار است یک قرارداد 24 میلیون دلاری در این زمینه به امضا برسد.

دیگر رویدادهای بزرگ ماه های اخیر در همکاری روسیه و ایران در زمینه راه آهن را یادآور می شویم.

  •  شرکت های راه آهن روسیه و ایران یادداشت همکاری راهبردی را امضا کردند.

شرکت های راه آهن روسیه و ایران در ماه مارس یادداشت همکاری راهبردی در زمینه برقی کردن خطوط آهن ایران را منعقد کردند. این سند در پایان مذاکرات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و حسن روحانی، همتای ایرانی وی به امضا رسید. علاوه بر این روسیه و ایران قرارداد برقی کردن خط آهن گرمسار ـ اینچه برون و تحویل تجهیزات و لوکوموتیو های روسیه به ایران را منعقد کردند.

  • راه آهن روسیه همچنین شرکت خود در برقی کردن خط آهن تهران ـ تبریز را مورد بحث قرار می دهد.

به گفته آلکساندر میشارین، معاون شرکت راه آهن روسیه ممکن است قرار داد مربوطه در سال 2017 حاصل شود.
راه آهن روسیه در حال بررسی شرکت خود در برقی کردن خط آهن تهران ـ تبریز است. آلکساندر میشارین و سعید محمدزاده، رئیس شرکت راه آهن ایران در دیدار چند روز قبل خود در حاشیه همایش اقتصادی "مشارکت استراتژیک 1520" در سوچی این طرح را مورد بحث قرار دادند.
شرکت راه آهن روسی قصد دارد برقی کردن خط آهن گرمسارـ اینچه برون بطول 495 کیلومتر را که مخارج آن 1.2 میلیارد دلار خواهد بود، در سال 2018 آغاز کند. در نظر است 32 ایستگاه راه آهن، 95 تونل برقی شود. 7 ایستگاه فرعی برقرسانی، 11 پل، 6 ایستگاه و ساختمان اداری ساخته خواهد شد. طبق ارزیابی های اولیه اجرای این طرح 36 ماه طول خواهد کشید.

  •  روسیه و ایران قصد دارند بطور مشترک 6 هزار واگن راه آهن تولید کنند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران در ماه آوریل اعلام کرد کشور وی قراردادهای برای توسعه شبکه ریلی خود با روسیه امضا کرده است. به گفته آقای آخوندی، تهران قرارداد تولید مشترک 6 هزار واگن راه آهن به همراه روسیه را به تصو.یب رسانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала