گولن : اگر واشنگتن بخواهد، به کشورم بازمی‌گردم

© AP Photo / Chris Postگولن به ۳۶۲۳ سال حبس با شرایط سخت محکوم می شود
گولن به ۳۶۲۳ سال حبس با شرایط سخت محکوم می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فتح الله گولن، مخالف خارج‌نشین دولت ترکیه، گفت اگر واشنگتن درخواست آنکارا را برای استرداد او به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام سال گذشته بپذیرد، او بدون هیچ مقاومتی به کشورش بازخواهد گشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی که در تبعیدی خودخواسته در پنسیلوانیای آمریکا به سر می‌برد، در ادامه تصریح کرد برنامه‌ای برای فرار از آمریکا ندارد و اگر واشنگتن به استرداد او حکم دهد، هیچ مخالفتی نخواهد کرد.
فتح الله گولن از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به طراحی کودتای نافرجام سال گذشته متهم شده است. وی اتهامات دولت ترکیه مبنی بر اینکه او قصد دارد برای فرار از استرداد به کانادا پناه ببرد را تکذیب کرد.
فتح الله گولن در این باره گفت: این شایعات به هیچ عنوان صحت ندارند. اگر واشنگتن استرداد مرا مناسب بداند، این کشور را به مقصد ترکیه ترک می‌کنم.
وزارت دادگستری آمریکا هنوز درباره وضعیت درخواست استرداد گولن به ترکیه اظهارنظری نکرده است.
فتح الله گولن در ادامه ابراز امیدواری کرد دولت «دونالد ترامپ» با گزینه استرداد وی موافقت نکند، مخصوصا پس از آنکه «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سایق کاخ سفید، نیز استعفا کرد. زیرا فلین از حامیان استرداد گولن بود که پس از رسوایی ارتباط با روس‌ها و بیان اظهارات نادرست به مقامات کاخ سفید از کار برکنار شد.
سفارت ترکیه در واشنگتن یا دولت اردوغان هنوز نسبت به اظهارات گولن واکنشی نشان نداده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала