کشورهای عربی، قطر را به نقض توافقنامه همکاری های خلیج فارس متهم نمودند

© AP Photo / Hussein Mallaاتهام قطر – نقض توافقنامه همکاری های خلیج فارس
اتهام قطر – نقض توافقنامه همکاری های خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
4 کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در یک بیانیه مشترک دوحه را به نقص توافقنامه 4 ساله همکاری های خلیج فارس طی سالهای 2013-2014 متهم نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربی، به نقل از مقامات آل سعودی، قطر به تعهدات خود در چارچوب شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس (GCC) عمل ننموده است. در این بیانیه مشترک آمده است: "اسناد منتشر شده نشان می دهد که قطر تعهدات خود در این سازمان عمل نکرده است".

از سوی دیگر در این بیانیه آمده است: در این سازمان، روسای کشورهای عربی بر اجرای مفاد کنوانسیون شورای همکاری خلیج فارس به صورت کتبی تعهد داده اند.

کشورهای عربی پیش از این 13 مطالبه خود را به طور رسمی اعلام نموده اند، به عقیده این کشورهای عربی، خواسته های مذبور "به طور کامل با روح توافق نامه های امضا شده در گذشته توسط قطر مطابقت دارد".

شایان ذکر است در تاریخ 5 ژوئن، عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک  خود با قطر را قطع نمودند. این کشورهای عربی دوحه را متهم به حمایت از تروریسم نموده اند. چند روز بعد مقامات لیبی، یمن، مالدیو، موریس و کومور به این تحریم ها علیه دوحه ملحق شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала