پرفروش ترین خودرو ایران در مقایسه با جهان +عکس،ویدئو

© AP Photo / Jacques Brinonپرفروش ترین خودرو ایران در مقایسه با جهان +عکس،ویدئو
پرفروش ترین خودرو ایران در مقایسه با جهان +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر خلاف دیگر کشورها که خودروهای خودروسان مطرح بین الملل در مقام اول فروش قرار دارند، در ایران پراید همچنان به عنوان پرفروش ترین خودرو اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس آماری که گفته می شود میانگین فروش خودرو در برخی کشورها گرفته شده است می توان مشاهده نمود که خودرو پراید در صدر جدول پرفروش ترین خودرو ایران قرار دارد. در دهه های گذشته خودرو پیکان در صدر جدول قرار داشت که با خارج شدن پیکان از این دور، اکنون پراید سالهاست که صدر نشین است. در تصویری که در همین رابطه توسط کاربران در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود می توان مشاهده نمود که در برخی کشورهای اروپایی کدام خودرو در صدر جدول فروش قرار دارد.

#mihanservice #خودرو#آمار#دانستنی پرفروش ترین خودروهای ایران و جهان @mihanservice

Публикация от mihanservice (@mihanservice_com) Июл 9 2017 в 3:55 PDT

بر این اساس خودرو "تویوتا یاریس" در کشور یونان، خودرو "فورد فیستا" در کشورانگلستان، خودرو "رنو کلیو" در کشورهای فرانسه و هلند، خودرو "پژو 208" در کشور دانمارک، خودرو "سئات ایبیتزا" در کشوراسپانیا، خودرو "فیات پاندا" در کشور ایتالیا، خودرو "فوکس واگن گلف" در کشور آلمان و خودرو "اشکودا اکتاویا" در کشور سوئیس در مکان نخست فروش قرار دارند.

گفته می شود پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала