جلسه پوتین، مرکل و مکرون سر میز صبحانه آغاز شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин перед началом церемонии совместного фотографирования глав делегаций государств-участников "Группы двадцати" G20
Президент РФ Владимир Путин перед началом церемонии совместного фотографирования глав делегаций государств-участников Группы двадцати G20 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جلسه دیدار و گفتگوی ولادیمیر پوتین، آنگلا مرکل و امانوئل مکرون رهبران روسیه، آلمان و فرانسه در هامبورگ آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیدار و گفتگوی رهبران سه کشور روسیه، آلمان و فرانسه در حین صرف صبحانه صورت گرفته و انتظار می رود که هر سه به بحث و گفتگو درباره مسایل و مشکلات «گروه بیست» و همچنین ضمن پرداختن به مسایل دستور کار روز بین الملل، توجه اصلی را بر حل و فصل وضعیت اکراین بگذارند.

مشکل حل و فصل بحران اوکراین در فرمت های مختلف مذاکرات و از جمله فرمت نورماندی — روسیه، فرانسه، اوکراین به بحث و بررسی گذاشته شد. پتر پاروشنکو رییس جمهور اوکراین در گفتگوها بین پوتین، مکرون و مرکل در هامبورگ حضور ندارد، زیرا اوکراین جزو کشورهای دعوت شده به اجلاس «جی بیست» نیست.

مقامات اوکراین در آوریل 2014 عملیات نظامی علیه جمهوری های خودخوانده دانسک و لوگانسک که خواستار استقلال بودند را اغاز کردند. طبق آخرین آمار سازمان ملل، قربانیان این درگیری ها بیش از 10 هزار نفر بودند. مساله حل و فصل اوضاع در دانباس در دیدار گروه تماس در مینسک که از سپتامبر 2014 به امضای سه سند انجامیده نیز موضوع گفتگوها بود. در این سندها گام هایی  برای کاهش تنش و درگیری مشخص شدند. با این وجود بعد از توافقات برای صلح بین طرفین درگیری، تیراندازی ها همچنان ادامه دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала