ورود کشتی های قطری به کانال سوئز ممنوع شد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Небоскребы в столице Катара Дохе
Небоскребы в столице Катара Дохе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشتی های قطری از این پس اجازه ندارند به بنادر منطقه کانال سوئز وارد شوند.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه محب مامیش مدیر بخش بهره برداری از کانال سوئز و روابط اقتصادی در مصر اعلام کرد که کشتی های قطری از این پس اجازه کناره گیری در بنادر منطقه کانال سوئز را ندارند.

دفتر مدیریت ترافیک کانال سوئز و منطقه اقتصادی مجری تصمیمات دولت مصر در خصوص منع ورود کشتی های قطری به بنادر است.

مامیش در ادامه تصریح کرد که منع ورود به بنادر به این دلیل است که تمامی بنادر مذکور در حریم آبی مصر قرار گرفته اند. مامیش همچنین گفت که طبق قوانین بین الملل، قاهره حق ندارد جلوی عبور کشتی های قطری به کانال سوئز را بگیرد.

طبق گفته های دفتر مدیریت ترافیک این کانال آبی، کنوانسیون قسطنطنیه در خصوص استفاده آزاد از کانال سوئز از سال 1888 نحوه بهره برداری از این کانال را تعیین می کند و طبق آن تمامی کشتی ها اجازه دارند بدون هیچ مانعی از این کانال عبور کنند. تنها سه مورد استثناء وجود دارد که شامل تجارت برده، قاچاق یا کشتی های دولتی می شود (در صورتی که مصر با دولت متبوعه مناسبات دوستانه نداشته باشد). در باقی موارد عبور و مرور از کانال بدون مانع انجام می شود.

روز پنجم زوئن کشورهای عربستان سعودی، امارات و بحرین و مصر رسما اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع می کنند. کشورهای مذکور قطر را متهم به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی سایر کشورها می کنند. دوحه این اتهامات را بی اساس خواند. کشورهای عربی خلیج فارس علیه قطر تحریم های اقتصادی و منع تردد هوایی، زمینی و دریایی وضع کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала