تولید مثل در فضا، ایا امکان پذیر است؟

© Fotolia / Unlimit3dتولید مثل در فضا، ایا امکان پذیر است؟
تولید مثل در فضا، ایا امکان پذیر است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر نسل بشر به صورت جدی قصد دارد که در مریخ زندگی نماید، انگاه یک سوال پیش می آید که لازم است آن را حل کند. این سوال سوال تولید مثل است. اکنون زمان آن است که به طور کامل در این مورد تحقیق شود که ایا می شود در فضا سکس داشت. اگر می شود چقدر احتمال موفقیت در این پروسه وجود دارد.

کریس لینهاردت استادیار دپارتمان پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن می گوید "در حال حاضر ما به طور کامل نمیدانیم که در شرایط فضایی سیستم تولید مثل ما انسانها چگونه عمل می کند و این موضوع نه فقط برای مریخ است. موضوع سکس برای هر شرایط بی وزنی بررسی می شود."
متخصص می افزاید طبق صحبت های لینهاردت، سوال شاید خیلی با ربط به نظر نرسد ولی سوال خیلی مهمی است. "در صورتی که قصد داشته باشیم که از فضا بهره ببریم نه اینکه فقط بخواهیم به فضا پرواز کرده باشیم، انگاه این سوال مهمی برای زندگی و ماندن در فضا است."
از نظر کریس لیندرهاردت "چگونه جنین در فضایی دور از زمین شکل خواهد گرفت و رشد خواهد کرد. در شرایطی که جاذبه خیلی کمی در فضا و یا مریخ وجود دارد. جاذبه سطحی ضعیف که به اندازه 38 درصد جاذبه گرانشی زمین می باشد. این هنوز برای ما مثل راز است".
در جامعه علمی فرض وجود دارد که افرادی که در مریخ به دنیا می آیند خیلی متفاوت با ما که در زمین به دنیا آمده ایم باشند. و این می تواند نقطه عطفی در تاریخ بشریت باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала