سفیر سابق ایران: امیر قطر مدعی است که اجدادش شیعه بودند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Эмир государства Катар шейх Тамим бен Хамад Аль Тани
Эмир государства Катар шейх Тамим бен Хамад Аль Тани - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، عبدالله سهرابی، سفیر سابق ایران در قطر در مصاحبه با خبرگزاری فارس با استناد به گفتگویی با امیر فعلی این شیخ نشین عربی خلیج فارس ، ادعای شیعه بودن اجداد وی را مطرح کرد.

عبدالله سهرابی در بخشی از این مصاحبه گفت:" امیر فعلی که آن زمان ولیعهد بود، در دیدارش با وزیر دفاع قبلی ما حرف‌های خیلی عجیبی زده بود. گفته بود که ما این چند نفری که الآن اینجا هستیم نصفمان از قبیله بنی تمیم هستیم که این‌ها شیعه عراقی بوده‌اند و وقتی اجداد ما رفته‌اند به نجد عربستان، وهابی برگشته‌اند. این عین کلامی است که امیر فعلی قطر آن موقع که ولیعهد بود، گفته بود.

شاید یکی از چیزهایی که بالاخره بعضی مواقع باعث می‌شود قطری‌ها، یک مردانگی، ایستادگی، یا تقابلی با جریان مخالف رابطه با جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند، از همین ته مانده خون شیعه در رگشان باشد. البته امیر قطر هم یک‌بار به من گفت که ۱۶ پشت ما برمی‌گردد به همین بندر چارک جنوب ایران. بخش اعظم این‌ها ایرانی الاصل هستند.
این سازوکار می‌خواهد که جمهوری اسلامی این‌ها را شناسایی کند، مطالعه کند و سوابق این‌ها را استخراج کند و به نظرم نوع نگاه ما باید تغییر کند در مواجهه با این کشورها و امرایشان."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала