پوتین بالاترین مدال دولتی روسیه را به رهبر چین داد

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/ Sergey GuneevПрезидент РФ Владимир Путин и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин
Президент РФ Владимир Путин и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سی زینپیان رهبر چین امروز با توافقات جدید بین روسیه و چین به سفر دو روزه خود به مسکو پایان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سی زینپیان رهبر چین در سفر دو روزه خود به مسکو و دیدار و گفتگو با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه توافقات تازه ای برای همکاری های اقتصادی دو کشور حاصل کردند. در این دیدار توجه دو طرف بر همکاری های اقتصادی — تجاری روسیه و چین بود. علاوه بر این، طرفین موضوعات و مشکلا ت روز بین الملل از جمله وضعیت حول شبه جزیره کره و آزمایشات موشکی بالستیک قاره پیما را مورد توجه قرار دادند.

در این دیدار رییس جمهور روسیه بالاترین مدال دولتی را به رهبر چین اعطا کرد. این مدال به خاطر خدمات ارزنده در تقویت دوستی بین مردم روسیه و چین است. پوتین و سی زینپیان با نمایندگان سازمان های غیردولتی، محافل تجاری و رسانه ای دو کشور نیز دیدار داشتند.

به گفته کارشناسان، این دیدار «موضوع معمولی» نبود، زیرا در شرایطی صورت گرفته است که تهدیدات حاصل از تحریم های جدید امریکا علیه توافقات حاصله در حوزه اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین خاطر دیدار رهبر دو کشور به منطقه حمایت سیاسی و اقتصادی قوی از روسیه و مهر تایید بر دوستی دو کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала