گزارش و تحلیل

کابل چه کمکی برای مبارزه با تروریسم از تهران دریافت می کند؟

© REUTERS / Nasir WakifAfghan National Army (ANA) soldiers stand next to an outpost where 12 soldiers were killed by their comrades in the northern city of Kunduz, Afghanistan September 27, 2016
Afghan National Army (ANA) soldiers stand next to an outpost where 12 soldiers were killed by their comrades in the northern city of Kunduz, Afghanistan September 27, 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با همتای افغانستانی خود عبدل رئوف ابراهیمی اعلام کرد با توجه به اینکه مردمافغانستان به طور کامل آماده مبارزه با تروریسم می باشند، هیچ نیازی به حضور نیروهای نظامی خارجی در افغانستان وجود ندارد.

علی لاریجانی گفت: حضور نیروهای نظامی خارجی در خاک افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم مانع توسعه این کشور می شود. لاریجانی تاکید کرد که از هیچ تلاشی برای کمک به افغانستان در مبارزه با تروریسم صرف نظر نمی کند.
در چه زمینه ای ایران آماده کمک به افغانستان در مبارزه با تروریسم می باشد؟ در این مورد پیر محمد ملازهی، کارشناس ارشد مطالعات منطقه، کارشناس مشکلات افغانستان، پاکستان و هند در گفتگو با اسپوتنیک نظرات خود را در میان گذاشت.
او به طور ویژه گفت، فعلا صحبتی از کمک های نظامی نیست و از سوی ایران این تنها راه ممکن برای خروج نظامیان خارجی حاضر در افغانستان می باشد.

عبدالرقیب جاوید کوهستانی کارشناس مسائل امنیتی و نظامی افغانستان نیز گفت، ایران در حال حاضر نمی تواند به افغانستان کمک نظامی کند و آمریکا اجازه این اقذام را تنی دهد.
وی اشاره کرد که افغانستان در حال حاضر آماده مبارزه مستقل با تروریستها نیست.

جاوید کوهستانی در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک که آیا ایران می تواند همانند سوریه، در صورت لزوم به اقدامات سختگیرانه در رابطه با تروریستها در افغانستان روی آورد، گفت:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала