کشتی های جنگی چین رزمناو امریکا را فراری دادند

© Photo / Official U.S. Navy PageАмериканский эсминец «Бенфолд» в Тихом океане
Американский эсминец «Бенфолд» в Тихом океане - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پکن ورود رزمناو امریکایی یو.اس.اس . به آبهای جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از ورود رزمناو امریکایی یو.اس.اس. به آب  های جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی، پکن ناوهای جنگی و هواپیماهای جنگنده خود را به منظور هشدار و عقب راندن خاطیان قلمروی آبی این کشور به سمت رزمناو امریکایی فرستاد.

پکن اعلام کرد که ایالات متحده امریکا به تمامیت ارضی چین تعدی کرده است. وزارت امور خارجه امریکا نیز در پاسخ اظهار کرد که رزمناو امریکایی در چارچوب قوانین بین الملل حرکت کرده و نیروهای هوایی و دریایی امریکا هرکجا لازم باشد حرکت خواهند کرد.

در بیانیه وزارت امور پکن گفته شده: «امریکا به بهانه «آزادی ناوگان» یک بار دیگر کشتی نظامی خود را بدون اجازه از طرف پکن به محدوده آبی حول جزایر چین اعزام کرد. آنها با این رفتار قوانین چین و قوانین و مقررات بین الملل را نقض کرده و به تمامیت ارضی چین تعدی می کنند. با این کار آرامش، امنیت و نظم آبها را برهم زده و زیرساخت های جزایر چین را مورد تهدید قرار می دهند».

چین تاکید کرده که مشترکا با اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.س.آن) روی حل و فصل اختلافات منطقه ای در دریای چین جنوبی کار می کند و امریکا با این اقدامات شرایط را برهم می زند.

چین از امریکا خواسته که از اقدامات تحریک آمیزی که منجر به نقض حاکمیت چین و تهدید امنیت می شود، دست بردارد.چین تمام اقدامات لازم برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی خود را اتخاذ خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала