بازی تحریم روسیه و اروپا ادامه دارد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Подготовка к встрече президента Украины Петра Порошенко с председателем Европейского совета Дональдом Туском
Подготовка к встрече президента Украины Петра Порошенко с председателем Европейского совета Дональдом Туском - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهور روسیه با امضای فرمانی ، بسته ضدتحریم های اتحادیه اروپا را تا روز 31 دسامبر 2018 تمدید کرد.

ولادیمیر پوتین ، فرمان تمدید بسته ضدتحریم را در پاسخ به تمدید تحریم های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه امضاء کرد. دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه هم اعلام کرد ، دولت پیشنهادی را برای واکنش به تمدید تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا آماده کرده است.
مدودیف در نشست دولت گفت: طبیعی است که واکنش ما کاملا منطقی باشد و دولت پیشنهاد کرد که اقدامات متقابل نیز به مدت یک سال یعنی تا روز 31 دسامبر 2018 تمدید شوند.تحریم واردات مواد غذایی از اروپا به روسیه روز 7 اوت 20144 وضع شده و کشورهای امریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، نروژ و کانادا در فهرست کشورهای تحریمی قرار گرفتند.
از روز 13 اوت 2015 کشورهای آلبانی، چرناگور، ایسلند، لیختن اشتاین از روز 1 ژانویه 2016 کشور اوکراین به این فهرست افزوده شدند.این ممنوعیت یا تحریم ابتدا برای یک سال در نظر گرفته شده بود.
سال 2015 سند را تا 5 اوت 2016 تمدید کرده و در ژوئن 20166 تا آخر 2017 تمدید شد. به این ترتیب، تحریم ها 6 ماه قبل از پایان موعد مقرر، برای یک سال دیگر تمدید شدند.
فراورده های پروتئینی و گوشت، شیر و لبنیات، ماهی و شیلات، سبزیجات و میوه ها مشمول تحریم می شوند.از روز اول نوامبر 2016، نمک نیز به فهرست مواد غذایی تحریمی افزوده شد. از 20 مه 20177 منع فروش نمک برای تولید دارو و افزودنی های بیولوژیکی برداشته شد.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала