بازی باخت - باخت اروپا با روسیه در تحریم

© REUTERS / Srdjan Zivulovicنظرسنجی: 43% بریتانیایی ها موافق خروج کشور از اتحادیه اروپا هستند
نظرسنجی: 43% بریتانیایی ها موافق خروج کشور از اتحادیه اروپا هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین در پاسخ به اقدام اخیر اتحادیه اروپا، بسته ضدتحریم ها را تا روز 31 دسامبر 2018 تمدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه فرمان تمدید بسته ضدتحریم را در پاسخ به تمدید تحریم های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه امضاء کرد. این فرمان امروز 30 ژوئن به امضاء رسیده و در پورتال رسمی دولت منتشر شده است.

روز پنج شنبه دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه اطلاع داد که دولت پیشنهادی را برای واکنش به تمدید تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا آماده کرده است. مدودیف در نشست دولت اظهار کرد: «طبیعی است که واکنش ما کاملا منطقی خواهد بود. شب گذشته این مساله را با رییس جمهور در میان گذاشتیم. دولت پیشنهاد کرد که اقدامات متقابل نیز به مدت یک سال یعنی تا روز 31 دسامبر 2018 تمدید شوند».

تحریم واردات مواد غذایی از اروپا به روسیه روز 7 اوت 2014 وضع شده و کشورهای امریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، نروژ و کانادا در فهرست کشورهای تحریمی قرار گرفتند.

از روز 13 اوت 2015 کشورهای آلبانی، چرناگور، ایسلند، لیختن اشتاینو از روز 1 ژانویه 2016 کشور اوکراین به این فهرست افزوده شدند.

این ممنوعیت یا تحریم ابتدا برای یک سال در نظر گرفته شده بود. سال 2015 سند را تا 5 اوت 2016 تمدید کرده و در ژوئن 2016 تا آخر 2017 تمدید شد. به این ترتیب، تحریم ها 6 ماه قبل از پایان موعد مقرر، برای یک سال دیگر تمدید شدند. فراورده های پروتئینی و گوشت، شیر و لبنیات، ماهی و شیلات، سبزیجات و میوه ها مشمول تحریم می شوند.

از روز اول نوامبر 2016، نمک نیز به فهرست مواد غذایی تحریمی افزوده شد. از 20 مه 2017 منع فروش نمک برای تولید دارو و افزودنی های بیولوژیکی برداشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала