امریکا با مردم ایران مشکل ندارد

© AP Photo / Luis M. Alvarezآمریکا پاداش اطلاعات در باره ابو محمد الجولانی، سرکرده النصره را 10 میلیون دلار اعلام کرد
آمریکا پاداش اطلاعات در باره ابو محمد الجولانی، سرکرده النصره را 10 میلیون دلار اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در تایید سیاست های اخیر امریکا و منع ورود مهاجران اعلام کرد که امریکا با مردم ایران مشکل ندارد، بلکه با حکومت ایران مشکل دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، هیثر نوئرت در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران با پرهیز از پاسخ به این سوال که  «چرا مردم کشورهایی از مسافرت به آمریکا منع شدند که هیچگاه به آمریکا حمله نکرده اند؟» گفت: «در برخی از این کشورها نگرانی هایی وجود دارد و ما به قطع یقین با حکومت ایران و برخی ملت های دیگر مشکل داریم. اگر ما درها را باز کنیم عموم مردم آمریکا می توانند نگرانی های مشروعی نسبت به امنیت خود داشته باشند و ما می خواهیم درهای خود را به سوی مردمی باز کنیم که حاضرند از تدابیر نظارتی درست عبور کنند و می خواهند از اعضای سازنده جامعه ما باشند.»

هیثر نوئرت از سوالات خبرنگاران درباره فشار تحریم های امریکا بر مردم ایران سکوت کرده و گفت: «من می دانم که شما می خواهید به من فشار بیاورید تا در این باره چیزی بگویم» و با این سخنان حاضر به تفسیر سیاست های خصمانه امریکا نشد.

فرمان اجرایی ترامپ در مورد ممنوعیت سفر شهروندان 6 کشور عمدتا مسلمان به آمریکا از دیروز پنجشنبه اجرایی شده و یک مقام دولتی آمریکا در گفتگو با بی‌بی‌سی تایید کرده است که وزارت خارجه در دستورالعملی برای کنسول‌گری‌هایش در سرتاسر جهان گفته است شهروندان ۶ کشور مسلمان: باید یک «خویشاوند نزدیک» یا رابطه کاری در ایالات متحده داشته باشند تا بتوانند روادید بگیرند. والدین، همسر، فرزند (از جمله فرزندان بزرگ‌ سال)، داماد، عروس، خواهر یا برادر، «خویشاوند نزدیک» حساب می‌شوند اما نوه، پدربزرگ، مادربزرگ، شوهر خواهر، زن برادر، نامزد یا دیگر خویشاوندان شامل آن نیستند. در عین حال دولت آمریکا به ماموران کنسولی اجازه داده است که به تشخیص خود، برای کسان دیگری که «پیش‌تر پیوند عمده‌ای با آمریکا برقرار کرده باشند» یا «تعهدات کاری و حرفه‌ای عمده‌ای دارند» روادید صادر کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала