انفجار شهاب سنگ تونگوسکا، اشتباه بود

© Fotolia / Sdecoretانفجار شهاب سنگ تونگوسکا، اشتباه بود + عکس
انفجار شهاب سنگ تونگوسکا، اشتباه بود + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهاب سنگ آسمانی در منطقه تونگوسکا در روسیه در سال 1903 در جای دیگری فرود آمده بود. دانشمندان 109 سال مکان انفجار شهاب سنگ تونگوسکا را اشتباه تعیین کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مصاحبه ستاره شناس روسی ولادیمیر کوال با روزنامه "کامسامولسکایا پراودا": "ب کارشناسان 109 سال  در جای دیگری، به دنبال شهاب سنگ تونگوسکا بودند. بر اساس محاسبات من، شهاب سنگ تنگوسکا با زاویه 15 درجه وارد جو زمین شده بود. این جرم آسمانی در اثر برخورد با جو زمین، انرژی زیادی از خود منتشر نمود که بیشتر شبیه انفجار بود. به عنوان مثال شبیه آنچه که در چلیابینسک روسیه اتفاق افتاد، اما این مورد بسیار عظیم تر بود. به خاطر این حادثه درختان بسیاری در این منطقه از ریشه کنده شدند. اگر چه این انفجار در فضا رخ داد و بر روی زمین اتفاق نیفتاد. در ادامه می توان گفت که این انفجار در ارتفاع 15-20 کیلومتری زمین رخ داد، اما در فاصله 100-150 کیلومتری شمال غربی کانون حادثه، می توان بقایای این جرم آسمانی را یافت (همانند پرتاب سنگ در آب به این حادثه نگاه کنید).

بر اساس برآوردهای کارشناسان، هم اکنون باید به دنبال بقایای این شهاب سنگ در منطقه رودخانه جاری کیم چو در جونیو بود.

پیش از این گفته می شد، رویداد یا انفجار تونگوسکا، در ساعت ۷:۱۴ صبح روز سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۲۸۷ انفجار مهیبی در نزدیکی رودخانه تونگوسکا واقع در پادکامنیا که در حال حاضر به عنوان سرزمین کراسنویارسک در روسیه شناخته می‌شود به وقوع پیوست.

قدرت انفجار این جرم اسمانی، به مراتب بیشتر از بمب هیروشیما بوده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала