جانشین بداقبال البغدادی اهل خلیج فارس است

© AFP 2023 / Prakash Singhسرکنسول ایران در عراق : داعشی ها در محاصره ی کامل اند
سرکنسول ایران در عراق : داعشی ها در محاصره ی کامل اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از معدوم شدن ابوبکر البغدادی رهبر سازمان تروریستی داعش، یک شبه نظامی از منطقه خلیج فارس رهبری این سازمان را به عهده می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، امروز جمعه کانال السومریه نوشت که یکی از فرماندهان نظامیان شیعه عراق معروف به حشد الشعبی، که برای نبرد با داعش بوجود آمده اند تاکید کرده که جانشین البغدادی احتمالا از منطقه خلیج فارس خواهد بود.    

منابع جاسوسی گزارش داده اند که جانشین البغدادی در صورت کشته شدن یا اسیر شدن وی، اهل یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود. وی تاکید کرد که با سرنگونی داعش در عراق، درگیری به سمت شبه جزیره عربی کشیده خواهد شد. جبار المعموری یکی از مسئولین نیروهای حامی دولت عراق که در مبارزات با داعش نیز شرکت داشته است به این موضوع اشاره کرد.

به گفته الماموری، صدها تن از طرفداران البغدادی از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس که در صفوف داعش در سوریه و عراق می جنگیدند، پس از بازگشت به وطن خود اقدام به تشکیل هسته ای پنهان تروریستی کرده اند که عمدتا به دستور سران داعش صورت گرفته است.

روز پنج شنبه رسانه های ایران تصاویری را از احتمال قوی کشته شدن البغدادی منتشر کردند. اواسط ماه ژوئن وزارت دفاع فدراسیون روسیه خبرداد که اواخر ماه مه در سوریه با انجام عملیات هوایی روسیه، رهبر داعش و 300 تن از شبه نظامیان به هلاکت رسیدند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала