گزارش و تحلیل

یک کارمند فراری کره شمالی: کشورم از روسیه مقادیر هنگفت نفت وارد می کند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر یک کارمند فراری کره شمالی: کشورم از روسیه مقادیر هنگفت نفت وارد می کند
یک کارمند فراری کره شمالی: کشورم از روسیه مقادیر هنگفت نفت وارد می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "کیودو" ژاپن، 27 ژوئن معلوم شد که کره شمالی از روسیه سالانه 200-300 هزار تن سوخت دیزل و فراورده های نفتی وارد می کند.

یک کارمند دولتی سابق کره شمالی که به خارج فرار کرد در مصاحبه با "کیودو" این را تعریف کرد. این کارمند عالی مقام دولتی از شعبه ای بنام "اداره 39" مسئول تحویل گیری سوخت به کره شمالی بود. گفتنی است که پول های کیم جونگ اون رییس خزب زحمتکشان کره شمالی زیر کنترل این ساختار است.

"لی چانگ هو" 59 ساله کارمند دولتی سابق در 2014 همراه با خانواده خود ابتدا به کره جنوبی و سپس به آمریکا فرار کرد و حالا در حومه واشنگتن بسر می برد. وی در مصاحبه خود در این باره صحبت کرده که "اداره 39" به چه ترتیبی ارز خارجی در می آورد. به اطلاع دیگر فراریان از کره شمالی، پیونگ یانگ با تقلب کردن اسناد، سوخت روسی را تحت پوشش خریداران چینی تهیه می کند. در نتیجه مقادیر هنگفت فراورده های نفتی به کره شمالی تحویل داده می شود.

احتمال می رود که روسیه تا به حال هم فراورده های نفتی در ابعاد گسترده به کره شمالی می فروشد و به این خاطر آمریکا در آغاز ماه جاری شرکت های نفتی روسی را وارد لیست تحریمات کرد.

"لی چانگ هو" در "اداره 39" رییس شعبه فروش ماهی و خراک دریایی و فراورده های کشاورزی بود و ربطی به بازرگانی کره شمالی و ژاپن و  تحویل گرفتن سوخت از خاور دور روسیه و صادرات ذغال سنگ به چین داشت. به گفته وی "اداره 39" از طرق متفاوت ارز خارجی تهیه می کرد، از جمله، بوسیله صادرات طلا، فراورده های ماهی و خراک دریایی، کشاورزی، تجارت تبادلی، ارسال نیروی کار به خارج و غیره. وی تعریف کرد که وقتی "شی جین پینگ" رییس جمهور چین در ژوئیه 2014 بدون دیدن از کره شمالی راهی کره جنوبی شد و دستور داد حجم تجارت با روسیه و کشور های جنوب شرقی آسیا افزایش داده شود اعتراض کرد.

به گفته این کارمند عالی مقام سابق، کره شمالی در سال های 90 قرن گذشته میلادی به وارد کردن نفت و فراورده های نفتی دست زد. عمدتا این سوخت دیزل است که بوسیله تانکر های روسی از بنادر "ناخودکا" و ولادی وستوک با کمک واسطه های سنگاپوری به کره شمالی حمل می شود.

نفت چینی به بنزین و سوخت دیزل تبدیل شده و این فراورده ها به میزان 170 — 200 هزار تن در سال برای رفع حوایج ارتش کره شمالی به مصرف می رسد. به نوبه خود از نفت روسی در خودرو ها، کشتی ها، قطار ها و غیره بهره گیری می شود. واقعیت کنونی چنین است که اقتصاد کره شمالی از نظر تحویل مواد سوخت کاملا به واردات روسیه وابسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала