یک شهروند امریکا هم به داعش پیوست

© AFP 2023 / Jm LopezФлаг группировки ДАИШ в Ираке
Флаг группировки ДАИШ в Ираке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جاستین سالیوان شهروند امریکایی اهل ایالت کارولینا به اتهام تلاش برای حمایت از افراطی گرایی به حبس ابد محکوم شد

به گزارش اسپوتنیک، این شهروندا امریکایی متهم به تلاش برای حمایت از داعش و انجام یک انفجار از طروف گروهک تروریستی داعش می باشد.

سالیوان قصد داشته عده زیادی از مردم بیگناه را با انجام یک انفجار به قتل برساند. برنامه این انفجار برای ماکسیمم تعداد قربانی تنظیم شده بوده است. سالیوان که 21 سال سن دارد پیشتر در دادگاه به گناه خود اعتراف کرده و گفته بوده که از طرف داعش مامور حمله مسلحانه به ایالت کارولینای شمالی و ویرجنیا بوده است. علاوه بر این، وی اعتراف کرده که با یکی از اعضای داعش در سوریه ارتباط مستقیم دارد و وی از سالیوان خواسته صحنه انفجار را فیلمبرداری کند.

لازم به ذکر است که سالیوان ساکن شهر مورگانتون در کارولینای شمالی بوده و از سال 2014 به افراطی گرایی روی آورده است. این شهروند امریکا در دسامبر همان سال سلاح پدرش را به سرقت برده و همسایه 74 ساله را برای سرقت پولهای وی و خرید تعدادی سلاح و مهمات به قتل رسانده است. سالیوان قصد داشته یک هزار انسان را قربانی کند.

سالیوان در ژوئن 2015 بازداشت شد. از آن زمان تا کنون دفتر آژانس فدرال تحقیقات و بازپرسی با او گفتگوهای زیادی انجام داده اند. او به یکی از این افراد گفته که در ازای کشتن والدینش حاضر است به آنها پول بدهد، چون آنها مزاحم کارها و برنامه هایش هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала