تخریب خانه‌های شیعیان در شرق عربستان

© Photo / B.alotabyЭр-Рияд, Саудовская Аравия
Эр-Рияд, Саудовская Аравия - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی از تخریب بخش قدیمی شهر العوامیه در شرق عربستان سعودی درباره بالا گرفتن خشونت در این منطقه هشدار داده است. در سال جاری حداقل شش نظامی، شش شبه‌نظامی شیعه و شماری از افراد غیر نظامی کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، نویسنده این گزارش به تخریب مرکز تاریخی "المسوره" در شهر العوامیه در شرق عربستان سعودی که حداقل ۴۰۰ سال قدمت دارد و همچنین حمله به ساکنان آن پرداخته و تاکید کرده است که دولت عربستان با این اقدام، به تنشی که در سال‌های اخیر همواره وجود داشته، شدت می‌بخشد.


در ماه مه سال جاری سازمان ملل نسبت به تخریب خانه‌ها در این محله اعتراض کرد اما مقامات عربستان گفتند که این کار برای نوسازی آن و بالابردن استاندارد زندگی در آنجا انجام می شود.
در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان به این خبرگزاری گفته است: «تروریست‌ها در العوامیه فعالیت مسلحانه خود را افزایش داده‌اند."
به گفته شاهدان عینی، حضور گسترده نیروهای امنیتی با ماشین های زرهی در این شهر، اوضاعی مشابه حکومت نظامی را به وجود می آورد.
به گفته سخنگوی پلیس، یک کارگر تبعه آسیای جنوبی نیز که در عملیات ویران کردن خانه‌ها شرکت داشته، کشته شده است.
نویسنده گزارش آسوشیتدپرس ضمن اشاره به روابط پرتنش میان ایران و عربستان سعودی نوشته است که ریاض ادعا می‌کند، عملیات مسلحانه در العوامیه در خارج طرح ‌ریزی می‌شوند.
اعتراض‌های شیعیان العوامیه پدیده تازه‌ای نیست، اما پس از دستگیری و اعدام شیخ نمر النمر، روحانی سرشناس شیعه و از رهبران حرکات اعتراضی علیه دولت عربستان ، بیشتر شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала