کارشناس بحرینی: ریاض بر سر قطر جنگ بپا نخواهد کرد

© REUTERS / Fadi Al-Assaadالدوحة - قطر
الدوحة - قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعید الشهابی، کارشناس سیاسی بحرینی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت احتمال کشانده شدن درگیری فعلی بر سر قطر به جنگ، فوق العاده اندک است.

سعید الشهابی گفت:" اولا: "دوسال است که عربستان در حال جنگ در یمن است و بازکردن یک جبهه دیگر برایش بسیار دشوار است. ثانیا:" آمریکا (که دچار اختلافات داخلی از جمله در زمینه سیاست خارجی است) در رابطه با این بحران موضع روشنی اتخاذ نکرده است. بله، ترامپ می تواند بیانیه ایراد کند اما وزارت خارجه امریکا دارای موضع بیطرفانه است. همچنین گروه نظامی ترکیه در قطر مستقر است.عربستان با عضو ناتو درگیر نخواهد شد چون امکان دفاع آمریکا از متحدش زیاد است."
کارشناس سیاسی بحرینی در ادامه گفت:"عربستان به خوبی درک می کند که اوضاع سیاسی و نظامی فعلی به نفعش نیست و فکر می کنم در آینده نزدیک نباید در انتظار درگیری نظامی بود و فقط در صورت تغییر شدید اوضاع در منطقه مثلا پایان جنگ در یمن شرایط عوض خواهد شد".
سعید الشهابی افزود:" به احتمال زیاد ریاض ترجیح خواهد داد از وسایل غیر رسمی برای برهم زدن ثبات داخلی در دوحه استفاده کند و برای جلب کویت و عمان به طرف خود فعالیت خواهد کرد".
آنچه به اتهامات وارده به قطر از جانب خالدبن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین درباره افزایش تنش مربوط می شود ، اینست که کارشناس سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد که این اظهارنظر فقط یک سیاستمدار بوده و موضع دولت بحرین نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала